Які щітки склоочисника краще обрати для вантажівки

Вибір двірників для вантажних та легковантажних автомобілів базується дещо на інших критеріях, аніж для легкового транспорту. Перш за все, це інтенсивність використання. Щітки склоочисника для вантажівок працюють незалежно від пори року та погоди. Є ще низка особливостей вибору таких двірників.

Базові параметри щіток склоочисника для вантажівки

Умови роботи та особливості конструкції вантажних та комерційних автомобілів окреслюють рамки вибору більшості автомобільних запчастин. Це стосується не тільки двигуна, трансмісії, електрики та ходової частини. Відповідальними за безпечний рух вантажівки, на рівні з гальмівною системою та системою освітлення є лобове та бічне скло, а також якісна система очищення скла.

Всі елементи системи повинні бути розраховані на більш жорсткі умови роботи та розроблені з більшим запасом міцності, аніж у легковушках. Це диктується низкою чинників та вимог:

Базові параметри щіток також відрізняються від легкового транспорту. По-перше, це розміри. Довжина однієї щітки склоочисника для вантажівки коливається у межах 500-1000 мм. Це вимагає переглянути конструкцію каркаса двірника з огляду на великі розміри.

По-друге, гумки склоочисника (леза) повинні забезпечити тривалу тиху та ефективну роботу щітки. Це досягається введенням у склад гуми особливих компонентів, що мають антифрикційну функцію. Такі трикомпонентні леза працюють без підйому та вібрацій. На додаток багато виробників щіток використовують подвійне робоче ребро.

Каркас щітки для вантажівок покривають полімерним антикорозійним шаром, дорожчі моделі мають гібридну конструкцію. Гібридні двірники ховають каркас у гумовій чи полімерній еластичній оболонці. Оболонка не тільки рятує металеві шарніри від корозії, але й покращує аеродинамічні показники, через що зустрічний потік повітря або дощу не заважає роботі щіток та протистоїть їх відриву від поверхні лобового скла під час руху.

І ще щодо вибору щіток за розміром. Багато виробників двірників сегмента Heavy Duty пропонують як комплекти до конкретної моделі вантажівки (2 або 3 щітки), так і щітки окремо, аби була змога адаптувати до потреб водія нові склоочисники максимально.

Коли потрібно міняти двірники на вантажівці

Термін служби щіток склоочисника на вантажівці складно передбачити. Зазвичай водії замінюють двірники превентивно приблизно раз у 10-14 місяців. В Україні досить м'які погодні умови навіть взимку, тому заміна щіток раз на рік видається цілком нормальною.

Це стосується якісних склоочисників. Проте існують деякі явні сигнали про те, що двірникам пора у смітник:

  1. Скрип. Непошкоджена гумка щітки ніколи не стане скрипіти навіть на сухій ділянці лобового скла. Тому при перших ознаках поскрипування при роботі варто оглянути робоче ребро щітки.
  2. Стукіт, вібрація. Таке відбувається у тих випадках, коли щітка склоочисника рухається з нерівномірною кутовою швидкістю. Причиною може бути пошкодження каркаса або леза щітки.
  3. Неповне очищення, на склі залишаються розводи, плями, смуги. Причиною може бути зношення гумового ребра, недостатнє притискання до скла, або і те, і інше разом. Щітка однозначно потребує заміни якнайшвидше.
  4. Пошкодження леза щітки, які можна встановити візуально.

У всіх перерахованих випадках варто замінити щітки склоочисника на вашій вантажівці.