Які щітки склоочисника краще: гумові чи силіконові

Гума та силікон є двома найпоширенішими матеріалами для виготовлення щіток склоочисника автомобіля. Обидва мають свої переваги та недоліки, і вибір між ними часто залежить від конкретних потреб та умов, у яких будуть використовуватися двірники. Фахівці магазину автозапчастин VBavto рекомендують звернути увагу на щітки склоочисника передових виробників.

Гумові та силіконові щітки склоочисника. Які краще

Склад та довговічність силіконових щіток

В це складно повірити, проте до 1903 року водії перших автомобілів були вимушені зупинятись та витирати скло від бруду вручну. Тільки після того, як Мері Андерсон, яку вважають головним винахідником щіток склоочисників, придумала цю ідею під час поїздки в тролейбусі в Нью-Йорку, двірники на авто почали вдосконалюватись.

Одне з таких вдосконалень — використання силікону замість гуми на лезах щіток. Стандартні гумові щітки виконані з органічного каучуку. Це доступний, простий та недорогий матеріал, проте має властивість швидко старіти. Про це свідчать розтріскування на поверхні леза, навіть викришування або інші руйнівні процеси.

Вічних склоочисників не існує хоча б через те, що жоден виробник не погодився б запустити їх у серію. Але варіант щодо збільшення пробігу двірників є. Силікон виглядає дуже привабливо на тлі стандартної гуми для склоочисників, адже запросто витримує високі літні температури до +60 °C та інтенсивні дощі.

Характерна особливість силіконових щіток у тому, що матеріал сам по собі відштовхує вологу та має спеціальне покриття, яке зменшує коефіцієнт тертя між склом та лезом щітки. Окрім цього завдяки цьому покриттю обробляється й поверхня скла, що сприяє відштовхуванню крапель при невеликому дощі, тому навіть на високій швидкості вмикати двірники доводиться не завжди. Отже, економиться ресурс щіток.

Як працюють силіконові щітки

Виробники стверджують, що силіконові щітки можуть служити вдвічі довше, ніж звичайні. Однак це не ґрунтується на властивостях різних використовуваних матеріалів, це пов’язано лише з тим, що двірники вмикаються значно рідше. Особливо за умов, коли йде невеликий дощ при сильному вітрі або високій швидкості. Тоді краплі дійсно самостійно здуваються з вітрового скла.

Отже, можна зробити висновок, що силіконові щітки ідеально підходять тим водіям, які рухаються зі швидкістю понад 80-90 км/год та мають великі пробіги. Саме у цьому випадку можна відчути всі переваги силіконових лез.

Як працюють силіконові щітки

Недоліки силіконових двірників

Ціна силіконових щіток практично зрівнялась з ціною звичайних гумових. Тож постає питання, чому провідні компанії не замінять повністю вулканізовану гуму силіконом, якщо він ідеальний?

1. Довговічність

Як не дивно, справа знову ж-таки у довговічності та витривалості. Великі виробники щіток склоочисників, такі як Bosch, розуміють, що силіконова гума більш чутлива до коливань температури. Екстремальні погодні умови є основною причиною поломки щітки склоочисника. Силіконова гума просто не справляється з перепадами температур так добре, як вулканізована.

2. Помутніння та поява плям

Багато досвідчених водіїв помічали, що в зоні роботи силіконових двірників іноді трапляється виникнення характерних помутнінь, що нагадують кіптяву. Виявляється, що у тих ділянках лобового скла, де є мікроскопічні подряпини або сколи, всередині цих тріщин накопичується бруд. 

Через властивості силікону щільно прилягати до поверхні та точно копіювати нерівності, бруд виноситься назовні та втирається у скло.

Навіть при правильному догляді за двірниками, ці негативні впливи на лобове скло та чутливість до перепаду температур знайти силіконові двірники стає все важче. Вони втрачають попит, отже великим виробникам простіше відмовитись від них та зосередитись на перевірених гумових двірниках.