Автомобільні склоочисники та їх стан безпосередньо впливають на безпеку руху навіть тоді, коли вони вимкнені. Адже зношені чи пошкоджені автодвірники безповоротно нищать вітрове скло та погіршують видимість як за сонячної погоди, так і вночі.
Експерти магазину автозапчастин VBavto та провідний виробник щіток склоочисників Bosch дають поради водіям щодо дбайливого використання та подовження терміну служби двірників.
Залежно від виробника та конструкції двірників, вартість на них загалом невелика. За винятком щіток особливої конструкції, розмірів та конфігурації для деяких преміальних моделей. Проте, аби не витрачати зайві гроші, цілком можливо зберегти ресурс автомобільних двірників, якщо дотримуватись простих порад.
Попри, здавалося б, надійну конструкцію трапеції склоочисника (механізму привода), її досить легко пошкодити. Для цього достатньо прикласти надмірне зусилля до важеля щіток. При порушенні геометрії трапеція буде працювати неправильно, двірники можуть виходити за робочу зону, руйнуючи лезо щітки.
Особливо це стосується процедури демонтажу старих щіток. Старе кріплення може проіржавіти чи прикипіти до важеля. Тому за 10-20 хвилин до заміни варто змастити фіксатор аерозольним очисником.
Навіть найдорожче та найякісніше напилення на поверхні леза щітки склоочисника довго не протягне, якщо вмикати двірники без оприскувача або без дощових крапель. Робоче ребро буде стиратись дуже інтенсивно, до того ж є небезпека залишити смуги та подряпини на склі.
Скло та щітки склоочисника потрібно завжди підтримувати у належному стані, аби запобігти пошкодженню від бруду та сміття. Для лобового та заднього скла краще використовувати спеціальні засоби, які утворюють захисну плівку, сприяють зменшенню тертя. Для гумки двірників буде достатньо мильного розчину та м'якої ганчірки, губки або мікрофібри. Фахівці радять протирати леза склоочисника два рази на місяць.
Рідина для омивання скла, хоч взимку, хоч влітку, повинна подаватись через форсунки у достатній кількості. Але таким чином, щоб вона розподілялась площею скла рівномірно та перекривала всю робочу зону двірників. Рідина для склоочисників — найдешевша витратна автохімія, тому економити її коштом зношення вітрового скла чи двірників не варто.
Паркування на відкритому сонці може бути шкідливим не тільки для гумок склоочисника, а й для лакофарбового покриття, панелей салону, покришок тощо. Також варто обережніше ставитись до паркування під деревами, які мають властивість бруднити поверхню скла (липа, вільха). Загалом чим менше перепад температури, тим краще двірники переносять спеку або мороз.
Авторитетні бренди, що випускають щітки склоочисників, продають запчастини дещо дорожче, аніж конкуренти на ринку. Однак практика показує, що різниця у терміні експлуатації «дешевих» та «преміальних» двірників може складати понад 12-16 місяців. Щітки склоочисника є наявним прикладом того, як якість впливає на ціну.
Не всі рідини, що сприяють відштовхуванню водяних крапель, однаково ефективні, проте ціна їх дозволяє хоча б спробувати на собі їхню дію. Зазвичай «антидощ» прекрасно відштовхує краплі та сприяє швидкому стіканню води по склу, а також зменшує коефіцієнт тертя. Це також посприяє більш тривалому терміну служби двірників.