Гальмівні барабани встановлюються на багатьох легкових та вантажних машинах. Це обумовлено простотою конструкції механізму, надійністю та ефективністю.
Деталь призначена для регулювання швидкісного режиму автомобіля. А барабан задньої колісної пари забезпечує функціонування ручника. Виглядає як порожній корпус, до зовнішньої частини якого в момент зниження швидкості притискаються колодки.
У легкових автомобілях гальмівний барабан є невід'ємною частиною гальмівної системи. Деталь, що міцно зафіксована на маточині колеса, здійснює спільні обертальні рухи, тоді як колодки, що знаходяться всередині барабана, залишаються нерухомими. У вантажних авто гальмівний барабан монтується на карданний вал, колодки встановлюються зовні.
У міських умовах деталі гальмівної системи швидше виходять з ладу, ніж при пересуванні заміськими магістралями. Основна причина в тому, що у місті водієві доводиться частіше користуватися гальмами через наявність безлічі світлофорів та автомобільного потоку. Тоді як на трасі подібних перешкод значно менше.
На знос гальмівних елементів впливають розміри та тоннаж автомобіля. Чим більша вага транспортного засобу, тим більшого навантаження зазнає система під час вимушеного зниження швидкості.
У процесі експлуатації барабанні колодки знаходяться у терті з іншими деталями гальмівної системи. На їхній поверхні неминуче з'являються механічні ушкодження, а товщина робочої частини сягає граничного мінімуму. Візуально ці нюанси може помітити не кожен автомобіліст, тому слід прислухатися до сигналів авто.
Про знос барабанів свідчать:
поява скрипу у момент гальмування;
у момент натискання на педаль виникає характерний стукіт;
при русі гальма швидко перегріваються;
педаль гальма натискається надто вільно;
при зниженні швидкості автомобіль веде убік.
Всі ці ознаки вказують на термінову необхідність заміни гальмівної системи або те, що закінчується гальмівна рідина. Щоб переконатися в тому, що барабан став непридатним, можна виміряти товщину робочої поверхні деталі за допомогою штангенциркуля. Залежно від вимог виробника деталі, її товщина не повинна бути меншою за 1,0-0,25 мм.
На сучасному ринку представлені барабани двох типів: алюмінієві та чавунні. Кожні з них відрізняються рядом переваг та недоліків.
Матеріал |
Плюси |
Мінуси |
Алюмінієві |
|
|
Чавунні |
|
|
З якого металу вибирати барабани — особиста справа кожного. Але в будь-якому випадку модель повинна сходитися з тією, яка вказана у техпаспорті автомобіля.
У деяких автомобілях встановлюють гальмівні диски з дисковими колодками, які легші та компактніші. Однак, ця деталь характеризується малим терміном експлуатації й для її заміни на задній осі буде потрібна допомога фахівця.
Автовласники склали свій перелік брендів, які добре показали себе в процесі експлуатації автомобіля.
BOSCH. Перша німецька компанія, яка почала випускати барабани з високовуглецевого чавуну та високолегованого сталевого сплаву зі зменшеною вагою. Деталі Bosch стійкі до деформації, відрізняються великим терміном експлуатації, не створюють вібрацій під час роботи, ефективно відводять тепло.
ZEKKERT. Китайський бренд з офіційним представництвом у Німеччині. Співвідношення ціна-якість оптимальне. Запчастини відрізняються високою якістю.
PILENGA. Велика світова компанія, що спеціалізується на розробці та виробництві гальмівних систем. Деталі характеризуються тривалим ресурсом, не створюють вібрацій у момент гальмування.
TRW. Провідний європейський виробник TRW. Продукція відрізняється тривалим терміном експлуатації, забезпечує плавне гальмування, працює, не видаючи сторонніх звуків.
АТЕ. Представник німецького авторинку. Гальмівні барабани розраховані на 130 тис. км пробігу, ефективно знижують швидкість. Деякі моделі оброблені антикорозійним покриттям.
У кожного бренду є свої плюси та мінуси: десь ціна, десь якість. Вибір завжди залишається за автовласником.