Все про гальмівні барабани: коли міняти та як вибрати

Гальмівні барабани встановлюються на багатьох легкових та вантажних машинах. Це обумовлено простотою конструкції механізму, надійністю та ефективністю.

Що таке гальмівний барабан?

Деталь призначена для регулювання швидкісного режиму автомобіля. А барабан задньої колісної пари забезпечує функціонування ручника. Виглядає як порожній корпус, до зовнішньої частини якого в момент зниження швидкості притискаються колодки.

У легкових автомобілях гальмівний барабан є невід'ємною частиною гальмівної системи. Деталь, що міцно зафіксована на маточині колеса, здійснює спільні обертальні рухи, тоді як колодки, що знаходяться всередині барабана, залишаються нерухомими. У вантажних авто гальмівний барабан монтується на карданний вал, колодки встановлюються зовні.

У міських умовах деталі гальмівної системи швидше виходять з ладу, ніж при пересуванні заміськими магістралями. Основна причина в тому, що у місті водієві доводиться частіше користуватися гальмами через наявність безлічі світлофорів та автомобільного потоку. Тоді як на трасі подібних перешкод значно менше.

На знос гальмівних елементів впливають розміри та тоннаж автомобіля. Чим більша вага транспортного засобу, тим більшого навантаження зазнає система під час вимушеного зниження швидкості.

Коли міняти гальмівні барабани?

У процесі експлуатації барабанні колодки знаходяться у терті з іншими деталями гальмівної системи. На їхній поверхні неминуче з'являються механічні ушкодження, а товщина робочої частини сягає граничного мінімуму. Візуально ці нюанси може помітити не кожен автомобіліст, тому слід прислухатися до сигналів авто.

Про знос барабанів свідчать:

Всі ці ознаки вказують на термінову необхідність заміни гальмівної системи або те, що закінчується гальмівна рідина. Щоб переконатися в тому, що барабан став непридатним, можна виміряти товщину робочої поверхні деталі за допомогою штангенциркуля. Залежно від вимог виробника деталі, її товщина не повинна бути меншою за 1,0-0,25 мм.

Як вибрати гальмівні барабани?

На сучасному ринку представлені барабани двох типів: алюмінієві та чавунні. Кожні з них відрізняються рядом переваг та недоліків.

Матеріал

Плюси

Мінуси

Алюмінієві

  • Вага вдвічі менша за чавунні аналоги.
  • Швидко охолоджуються. Метал чудово проводить тепло. Поверхня більшості алюмінієвих виробів ребриста, що дозволяє ефективніше відводити тепло.
  • Не вразливі до корозії. На деталі не утворюється іржа, немає потреби у спеціальному догляді.
  • Ціна. Внаслідок малої ваги, алюмінієві вироби на 30% дешевші за чавунні.
  • Швидке зношування. Алюміній м'який, тому швидко стирається.
  • Сильно прикипає. Під впливом високих температур приклеюється до місця кріплення, тож зняти без інструменту важко.
  • Змінюють геометрію. При різкому попаданні в калюжу розігріта деталь може деформуватися.

Чавунні

  • Міцні та довговічні.
  • Не прикипають.
  • Не втрачають форму під впливом високих температур.
  • Довго остигають, знижуючи ефект гальмування.
  • Створюють велике навантаження на вісь авто внаслідок великої ваги.
  • Схильні до корозії.


З якого металу вибирати барабани — особиста справа кожного. Але в будь-якому випадку модель повинна сходитися з тією, яка вказана у техпаспорті автомобіля.

У деяких автомобілях встановлюють гальмівні диски з дисковими колодками, які легші та компактніші. Однак, ця деталь характеризується малим терміном експлуатації й для її заміни на задній осі буде потрібна допомога фахівця.

Бренди виробників гальмівних барабанів

Автовласники склали свій перелік брендів, які добре показали себе в процесі експлуатації автомобіля.

У кожного бренду є свої плюси та мінуси: десь ціна, десь якість. Вибір завжди залишається за автовласником.