Вибір та заміна гальмівних колодок

На певному етапі експлуатації автомобіля у власників виникають проблеми зі заміною гальмівних колодок. Насправді заміна колодок – звичайна процедура, але до неї слід бути готовим. Для цього потрібно знати деякі нюанси автозапчастини: максимальний термін експлуатації, причини виходу з ладу та наслідки несвоєчасної заміни, як правильно вибрати деталь. Поговоримо про все поступово.

Як вибрати гальмівні колодки для авто

У каталогах інтернет-магазинів представлені десятки видів колодок, що відрізняються між собою не лише виробником, а й матеріалом.

На вибір чотири різновиди деталі:

  1. Органічні. Виготовляються із натуральної гуми, смоли, волокон вуглецю чи скла. Для цих колодок характерний мінімальний рівень шуму. Але в процесі експлуатації утворюють великі потоки пилу та швидко виходять з ладу.
  2. Низькометалеві. При виробництві використовуються натуральні речовини за аналогією з органічними елементами, тільки з додаванням частини металу (10-30%). Зазвичай це сталь чи мідь. Наявність металу в деталі суттєво підвищує ефект гальмування та покращує процес теплообміну.
  3. Напівметалеві. У складі 30%-66% металу. Під час виробництва металевий сплав «нарізається» спеціальною мочалкою зі сталі. В отриману стружку додають модифікатор тертя та порошкоподібну суміш із міді, графіту, заліза. Такі комплектуючі забезпечують високу тепловіддачу. Характеризуються надійністю та практичністю. З недоліків відзначимо: швидке зношування, високий рівень шуму, нестабільна робота в умовах низьких температур.
  4. Керамічні. Виготовляються зі сплаву кольорових металів та кераміки. Даний склад робить деталь несприйнятливою до вологи та температурних перепадів. Чітко працюють весь термін експлуатації та не схильні до швидкого зносу. Найчастіше встановлюються на спортивні та автомобілі преміумкласу.

Рекомендовано встановлювати комплектуючі, зазначені у техпаспорті автомобіля. Уподобання автовласника можуть негативно позначитися на безпеці транспортного засобу.

Які гальмівні колодки та диски вибрати — оригінальні чи аналоги

При виборі гальмівних колодок рекомендовано придбати оригінальні комплектуючі. Як альтернативу можна встановлювати аналоги від відомих брендів. Маловідому продукцію краще не купувати.

На продаж поставляються деталі таких трьох категорій:

Для їзди в межах міста на середній швидкості та добрими дорогами цілком підійдуть експортні моделі. А ось для частого пересування бездоріжжям краще зробити вибір на користь конвеєрних або ринкових моделей.

На якому пробігу міняти гальмівні колодки

Колодки гальмівні барабанні розраховані на 20 тис. км пробігу. Для більшості автомобілів це максимальний поріг експлуатації, коли необхідно замінити запчастину. Не слід забувати про те, що агресивна їзда, пересування трасами, де необхідність гальм збільшується, термін служби істотно скорочується. І, звичайно, багато залежить від типу деталі.

На якому зносі міняти гальмівні колодки

Гальмівна система авто оснащена фрикційною накладкою. Її мінімальна товщина має бути не менше 3 мм. У міру стирання покриття колодка починає контактувати з диском, таким чином прискорюється зношування інших деталей. 

Заміна задніх колодок неминуча, якщо:

У комплект деяких моделей авто входять спеціальні датчики, які повідомляють про несправності системи. Нові колодки, які ще не притерлися з усіма деталями, спочатку також можуть видавати неприємні звуки.

Що буде якщо довго не міняти гальмівні колодки

Несвоєчасна заміна колодки на барабанних гальмах може призвести до дорогого ремонту. І причиною може бути не аварія і гальма, що відмовили.

Запчастина, яка працює несправно, виводить із ладу барабани, поршні циліндрів, порушує цілісність гальмівних дисків. Подібні зміни в гальмівній системі автомобіля можуть призвести не тільки до виходу з ладу авто, а й до створення аварійної ситуації на дорозі.

Чи потрібно міняти гальмівні диски під час заміни колодок

Візуально диск може бути повністю справним. Все тому, що в процесі експлуатації диски та колодки працюють як єдиний механізм, повторюючи один за одним кожен рух. Під час тертя деталі стираються однаково, з'являються симетричні скоси на поверхнях. Тому для підтримки безпеки одночасної заміни підлягають всі витратні деталі гальмівної системи. І, якщо замінити лише колодку, то наступним із ладу може вийти диск. А ось нові диски та накладки, після проходження притирання, забезпечать належну безпеку гальм.

Чи потрібно міняти гальмівну рідину при заміні колодок

Гальмівна рідина також підлягає заміні. Припустимо, в системі залишилося старе мастило. У нього сипалася металева стружка зі зношених деталей. Рідина зі сміттям залишилася в системі, а колодки гальмівні дискові поставили нові. І ось ці залишки дрібних частинок починають працювати з деталями та на механізмі з'являються дрібні механічні пошкодження. Вони не помітні людському оку, але значно скорочують термін служби нових деталей гальмівної системи.

При заміні тієї чи іншої деталі базова автохімія підлягає заміні. Нова деталь — нове мастило.

Справна гальмівна система автомобіля — це насамперед безпека водія та його пасажирів. Не нехтуйте регулярними відвідуваннями спеціалізованих СТО. Прислухайтеся до порад фахівців. Щоб знайти всі необхідні автозапчастини, комплектуючі та рідини, переходьте в каталог нашого інтернет-магазину. Завжди великий вибір в наявності, відправка день у день. Також можна купити під замовлення. Термін очікування уточнюйте в менеджера.