Вихід стартера з ладу далеко не смертельний діагноз. Для ремонту та діагностики потрібно лише у загальних рисах розуміти, як працює стартер, та мати базовий інструмент автомобіліста. Як перевірити та відремонтувати стартер власноруч знають фахівці магазину автозапчастин VBavto.
У будові стартера немає нічого складного. Це звичайний тяговий електродвигун, який запускається у момент контакту шестерні Бендикса з маховиком колінвала двигуна. Стартер живиться виключно від акумуляторної батареї. Напруга на обмотку електродвигуна подається через реле стартера, контактну групу втягуючого реле.
Механічна частина автомобільного стартера складається з рухомого важеля, що пересуває шестерню бендикса по валу до моменту її зачеплення із зубцями маховика колінвала. У цей момент електродвигун запускається та розкручує маховик до 200-300 об/хв до моменту пуску двигуна автомобіля. Коли оберти колінвала перевищують 300 об/хв, шестерня бендикса виходить із зачеплення з маховиком, просувається по валу назад, живлення електродвигуна відмикається.
Якщо добре знати конструкцію стартера, можна легко знайти несправність, виходячи з її симптомів. Насправді їх не так багато.
Найпоширеніша несправність з цими симптомами — відсутність маси стартера. Обов'язково перевіряємо мінусовий дріт, що йде від мінусової клеми стартера до клеми на кузові автомобіля:
За умов відсутності контакту маси реле може зовсім не спрацьовувати, клацання в салоні при повороті ключа ми не почуємо. Якщо при повороті ключа в стартове положення добре чути звук спрацьовування реле, але стартер не обертається, є ймовірність виникнення декількох серйозніших проблем:
У цих випадках потрібно знімати стартер та тестувати обмотки мультиметром на предмет короткого замикання або обриву.
У такому випадку треба бути готовим до суттєвого ремонту. Тому що причини цієї поломки можуть бути наступні:
У таких ситуаціях необхідно знімати стартер та проводити візуальну діагностику, вибраковувати та заміняти зношені запчастини реле або стартера.
Якщо двигун стартера обертається повільно та не в змозі розвинути достатні для запуску двигуна оберти, в першу чергу варто перевірити заряд акумулятора. Якщо напруга на клемах менша за 10,5-11 В, потужності батареї не вистачить для повноцінної роботи стартера.
Якщо АКБ у нормі, потрібно після спроби запуску торкнутись корпусу стартера. У разі виявлення високої температури корпуса, можна припустити, що ротор затирає статор, через це росте температура та знижується ефективність роботи двигуна. Виною цьому — зношені втулки або підшипники ротора.
Також варто перевірити обмотки стартера, оскільки перегрів може свідчити про міжвиткове замикання, що веде за собою повну заміну агрегата або статора.