Чистий двигун — це не стільки естетичне задоволення, скільки створення оптимальних умов для повноцінної роботи мотора, та й усіх з ним пов'язаних агрегатів та вузлів. Окрім того, чистий моторний відсік спрощує обслуговування, заміну витратних автозапчастин, моторної оливи, масляних фільтрів, фільтрів повітря, приводу ГРМ тощо.
Навіщо потрібно мити двигун автомобіля
Зовсім не важка, але важлива процедура правильного миття двигуна пов'язана з дотриманням певних правил. Багато водіїв просто бояться мити мотор від масла чи нагару зовні, аби не зіпсувати електронні блоки, датчики чи соленоїди. Проте є безліч причин, щоби все-таки зайнятись очищенням двигуна зовні.
- На чистому двигуні значно простіше встановити місця протікання рідин — оливи, антифризу, бензину чи солярки. Виявлення пошкоджених сальників, ущільнювачів та прокладок також стане набагато швидшим та простішим.
- Коли підкапотний простір чистий, дуже просто проводити діагностику патрубків, шлангів, трубок паливопроводу, магістралей гальмівної системи чи пневматичної системи.
- Чисті джгути дротів та чисті контактні колодки гарантують наявність контакту на клемах, також можна бути впевненим у відсутності іржі та окислювань на контактах.
- Тепловіддача чистого двигуна приймається як номінальна при розрахунках коефіцієнта виділення тепла. Тобто, чим брудніший блок циліндрів, головка блоку, радіатор, тим більше двигун схильний до перегріву, тим гірше працює система охолодження, тим більше теплова інерція двигуна. А це означає, що влітку він швидко перегрівається, а взимку довго нагрівається до робочої температури.
- Захист пластикових та гумових деталей — корпусів, кришок, патрубків тощо. Бруд та пил, що насичений маслом, прилипає до таких запчастин та руйнує структуру пластика та гуми. В результаті утворюються тріщини та сколи на поверхні, відбувається розшарування матеріалу, особливо у термічно навантажених ділянках.
Тому водіям варто взяти за правило мити моторний відсік після тривалих подорожей бездоріжжям, перед ремонтними роботами, а також періодично перед зимовим або літнім сезоном.
Як правильно помити двигун своїми силами та не зашкодити йому
Досвідчені водії рекомендують дотримуватись низки порад під час очищення двигуна. При цьому не важливо, яким саме способом та з застосуванням яких мийних засобів біде виконане очищення.
- Двигун потрібно мити в охолодженому стані. Перед очищенням двигун має охолонути як мінімум одну-дві години після поїздки. Це захистить деталі двигуна від термічного удару внаслідок різкого охолодження.
- Вразливі до води запчастини потрібно накрити або обгорнути пакетами та зафіксувати їх будівельним скотчем за можливістю. До них відносяться — стартер, генератор, блок запобіжників, акумулятор.
- Обов'язково пакетами захищають повітряний фільтр від проникнення води.
- Перед миттям двигуна потрібно нанести знежирювач. Хімія для миття двигуна зараз продається у великому асортименті, але потрібно обирати саме такий склад, який не зашкодить пластику та гумовим шлангам, патрубкам. Знежирювач наноситься знизу вверх по блоку циліндрів.
- Коли пройде час для розчинення бруду (зазначено на етикетці знежирювача), щіткою з середнім ворсом очищують доступні місця, уникаючи скупчень дротів та клемних колодок.
- Іноді використовують піноутворювач для змивання бруду, але і його потім потрібно змити чистою водою під невеликим тиском.
- Двигун обов'язково просушують перед запуском. Там де можливо, використовують м'які ганчірки для поглинання вологи, та протирають насухо доступні ділянки двигуна.
Після мийки двигун має попрацювати декілька хвилин на холостих обертах з відкритим капотом, аби волога випарувалась з недоступних для рук ділянок.