На борту у кожного автомобіля апріорі є акумуляторна батарея, що виробляє електричний струм завдяки хімічній реакції. Зазвичай це реакція між кислотою та свинцевими пластинами. Це ніяка не новина, проте експерти магазину запчастин VBavto пропонують дізнатись про п'ять фактів про акумулятори, можливо, невідомих основній масі водіїв.
Це так само як автомобілі з правим чи лівим кермом? Не зовсім так, хоча раціональне зерно у цьому є. Всі ми знаємо, що в АКБ є плюсова та мінусова клеми. Здавалося б, не має різниці, з якого боку знаходиться плюс, а з якого мінус. Насправді — різниця величезна, і ось чому.
У сучасному автомобілі підкапотний простір дуже обмежений, з великою щільністю розташування вузлів, агрегатів, дротів, патрубків та привідних ременів. Довжина плюсового та мінусового кабелю також дуже обмежена, клеми просто не дотягнуться до посадкового місця, якщо конфігурація АКБ буде сильно відрізнятись від заводської.
Ще декілька відмінностей — в європейському акумуляторі клеми втоплені у корпус, знаходяться у нішах, а в АКБ азійського типу клеми знаходяться над площиною. Також є відмінності за габаритами. Розміри європейських моделей на 60 А-год — 240×175 мм, а азійські такої ж ємності — 230×220 мм. На чому й засновано підбір акумулятора.
Якщо не брати до уваги електромобілі, які з'явились значно раніше машин з ДВС (1837), то потреб у джерелі електричної енергії на борту не було аж до впровадження електричних стартерів. Двигуни запускались вручну за допомогою пускової ручки, «кривого стартера». Освітлення працювало на гасі, а іскра для запалювання суміші бензину та повітря на свічках запалювання утворювалась завдяки магнето.
Перший автомобільний електричний стартер почали масово встановлювати тільки з 1914 року на автомобілі Chevrolet Baby Grand. Це пов'язане з винаходом та масовою реалізацією механізму Вінсента Бендікса та втягуючого реле. Саме тоді і з'явилась потреба у постійному джерелі струму, акумуляторі.
На ринку існує не так багато типів автомобільних акумуляторних батарей, проте свинцево-кислотні використовуються найчастіше. Попри існування більш сучасних AGM акумуляторів, звичайні батареї впевнено лідирують через низку причин:
Недорогий, міцний, доступний та надійний. Що ще потрібно нам, як власникам автомобілів?
Більшість акумуляторів страждають через втрату води з електроліту, або ж самого електроліту. Це відбувається або через пошкодження корпусу акумулятора, або через надмірне випаровування. Втрату води часто пов'язують з надто високою температурою у підкапотному просторі, перегрів двигуна, стоянка на відкритому сонці у спеку.
Якщо автомобіль не використовується протягом тривалого часу, а АКБ не від'єднана від системи живлення, саморозряд акумулятора може сягати 80% залежно від терміну простою. Навіть від'єднана батарея швидко сідає в нуль при низьких температурах. А це може викликати сульфатацію та повний вихід АКБ з ладу. Тому під час зберігання акумулятора його потрібно періодично підзаряджати за допомогою зарядного пристрою.