Сучасний автомобіль — це легке керування, стійкість на дорозі, безшумна робота, комфортна та безпечна їзда. Одним із головних елементів, що забезпечують всі ці параметри, є підвіска. Вона виступає сполучною ланкою між колесами та кузовом, забезпечуючи безпечну їзду навіть на важких ділянках дороги.
Амортизатори автомобіля виконують функцію гасіння вібрацій, що виникають між підвіскою та кузовом. Помилкова думка, що пружини працюють нарівні зі стійками. Пружина використовується як деталь кузова і підвіски, оскільки працює тільки на стиск. Тому під час руху нерівною дорогою пружина лише розгойдує кузов, а амортизатори підвіски максимально поглинають вібрації, забезпечуючи стійке і плавне пересування автомобіля.
Елементарний амортизатор для автомобіля складається з циліндра та поршня з двосторонніми клапанами. Під час роботи поршень витісняє рідину через отвори, що калібруються, при цьому тиск масла збільшується. У зворотному ході тиск та глибина входження поршня зменшуються. Таким чином, здійснюючи безперервні коливальні рухи, поступово зменшується вібрація до її зникнення.
У сучасних амортизаторах Sachs використовуються додаткові елементи, так звані газові камери. Ці деталі амортизатора забезпечують рівномірний рух поршня під час різких ударів та сильних коливань. Газ, на відміну від технічної рідини, у процесі змін зусиль, що надходять від ходової, у момент найбільшого стиску стає більш пружним. Внаслідок цього демпфуючий ефект посилюється.
При підборі автомобільного амортизатора слід дотримуватись рекомендацій, прописаних у техпаспорті транспортного засобу. У посібнику можуть бути прописані такі види амортизаторів:
Гідравлічні механізми застосовуються у більшості сучасних легкових автомобілів. Однотрубні ефективніше відводять тепло, оскільки заповнені компенсаційним газом та мастилом. Для амортизаторів масового споживання встановлюються заводські установки, що діють до кінця терміну експлуатації. Однак при температурних перепадах олива загусне, і характеристики амортизаторів можуть мати деякі відхилення від норми.
Як правило, передні амортизатори швидше виходять із ладу, тому що першими зустрічають перешкоду. Але й задні механізми можуть вийти з ладу достроково.
Фахівці рекомендують проводити діагностику амортизаторів кожні 20 000 км та проводити заміну через 80 000 км пробігу, за умови помірної їзди відносно рівними дорогами.