Вибір масляного фільтра для двигуна. Основні аспекти

У процесі експлуатації двигуна у моторній оливі невідворотно з'являються продукти зношення. В першу чергу це стружка, металева пудра, тверді фракції, утворені продуктами згоряння палива, наліт та сажа. 

Якщо їх постійно не відокремлювати від моторної оливи, зношення деталей двигуна відбувалося б катастрофічно швидко. Проте завдяки якісним масляним фільтрам з каталогу магазина VBavto терміни ефективної експлуатації оливи значно подовжується.

Параметри масляних фільтрів

Залежно від типу та об'єму двигуна, а також від конструкції системи змащення, масляні фільтри повинні відповідати низці параметрів, закладених у конструкцію силового агрегата:

  1. Тип конструкції фільтра. Зазвичай двигуни легкових автомобілів використовують повнопоточні масляні фільтри нерозбірної конструкції. Такі фільтри просто замінювати, але немає можливості контролювати стан фільтрувального елемента.
  2. Розбірний фільтр моторної оливи. Зазвичай у таких фільтрах змінюється лише фільтрувальний елемент, перепускний клапан (силіконова мембрана) та пружина навантаження. 
  3. Тип різьблення, діаметр та її довжина. Залежить від особливостей конкретного двигуна. Варто враховувати, що різьба може бути як метрична, так і дюймова (переважно в автомобілях американського виробництва).
  4. Пропускна здібність. Кожний фільтрувальний елемент, залежно від матеріалу виготовлення (фільтрувальний папір, нетканий полімерний матеріал, формальдегідне просочування тощо) має різний ступінь фільтрації та різну пропускну здатність.
  5. Тиск відкриття перепускного клапана.

Який масляний фільтр вибрати краще

Усі фільтри масла, що є на сторінках каталогу магазину запчастин VBavto є сертифікованими, що підтверджує автентичність та якість запчастини. Проте серед власників автомобілів є ті, хто у виборі притримується орієнтирам на певні бренди. Наприклад:

  1. Масляні фільтри Bosch. Фільтри преміум-класу, призначені для різних типів автомобілів, включаючи американські, азійські та європейські моделі. Виготовляються з ексклюзивної суміші натуральних і синтетичних матеріалів, що забезпечує ефективну фільтрацію оливи та підвищений захист двигуна. Мають високу ефективність (до 99%) і можуть утримувати до 14 грамів бруду і частинок, затримуючи як великі, так і мікроскопічні забруднення. Виготовляються як у вигляді корпусних фільтрів, так і як окремий фільтрувальний елемент (вставка).
  2. Масляні фільтри Mahle. Розроблені зі стабільною геометрією гофри для забезпечення стабільності холодного запуску, здатні компенсувати піки навантаження до 20 бар завдяки корпусу, стійкому до високого тиску. Фільтри MAHLE виробляються на 160 підприємствах по всьому світу, підходять до більшості двигунів популярних в Україні моделей авто.
  3. Масляні фільтри MANN. Пропускна здатність масляних фільтрів оптимізована для ефективного видалення з оливи твердих частинок, які можуть накопичуватися в контурі змащення внаслідок забруднення і зносу. Ці фільтри розроблені з урахуванням прогресуючих вимог до ефективності фільтрації і чистоти компонентів, що потребують виробники комерційного транспорту.

Також високу якість очищення та оптимальну ціну можуть запропонувати виробники масляних фільтрів Alpha, WIX, Blue Print, Sofima тощо. Гарантією сумісності масляного фільтра з системою змащення конкретного двигуна може стати використання брендових фільтрів BMW, Citroen/Peugeot, Mazda, Ford, General Motors, Subaru тощо.

Коли міняти масляний фільтр

Поширена практика серед водіїв — замінювати масляний фільтр разом з моторною оливою. Це має відбуватись кожних 8-10 тисяч км пробігу. Проте сучасні виробники моторних олив наполягають на збільшенні терміну заміни, аж до 15 000 км пробігу. Тому досвідчені водії замінюють масляний фільтр принаймні двічі за цей період.

Це обґрунтовується тим, що ціна масляного фільтра будь-якої конструкції ніяк не корелюється зі збитками, які може причинити брудна моторна олива. Перш за все це прискорене зношення гільз циліндрів, поршнів та кілець, колінвалу та розподілвалу.