Всі чудово розуміють, що в бензиновому двигуні без потужної іскри фізично не може відбуватись ефективне згоряння пального. Єдине джерело, що утворює іскру — свічка запалювання. Звичайно, іскроутворювання залежить не лише від свічок, проте саме вони піддаються впливу високої температури, тиску та вихлопних газів.
У деяких випадках свічка не спрацьовує, тоді паливо через форсунки впорскується марно. А це — пряма дорога до перевитрати бензину. Якщо врахувати, що свічок у масовому двигуні три або чотири, то коли кожна з них пропустить хоч по декілька тактів роботи, будемо мати перевитрату пального близько 2-3%.
Тепер уявімо ситуацію, коли свічка запалювання хоча б в одному циліндрі працює з ефективністю 40-50%, тобто наполовину. Навряд чи водій відразу помітить зміну у роботі двигуна, тим більше на високих або середніх обертах. Але потужність мотора уже просіла. Тому водієві доводиться дужче тиснути на педаль акселератора при прискоренні.
Дросельна заслінка відкривається у таких умовах сильніше, електронний блок керування подає команду подати на форсунки більше пального, що і виконує паливний насос. Умовно робочі циліндри працюватимуть з надзусиллям, намагаючись переварити поданий бензин. А в неробочому циліндрі пальне просто стікатиме у камеру згоряння. Звідси велика перевитрата бензину та перевантаження запчастин циліндрів, які працюють нормально.
За експертними оцінками, заміна свічки запалювання старого зразка на більш технологічну може призвести до покращення витрати бензину від 1% до 3%. Це може здатися небагато, але протягом року, двох років, всього терміну експлуатації автомобіля, це може перетворитися на значну економію.
Традиційна двоелектродна свічка запалювання створює іскру у компактному просторі з досить обмеженими можливостями для зростання запалювального полум'я, що зменшує потенціал згоряння.
Якщо ж брати сучасні технологічні іридієві свічки, то вони мають два електроди завтовшки з голку. Електроди дозволяють полум'ю поширюватися на 360 градусів у всіх 3 вимірах, розширюватися швидше та ефективніше, що призводить до більш потужного горіння. Така займистість забезпечує набагато кращу продуктивність двигуна.
Ось декілька прикладів:
Результати тестів чітко показують, що чим більше простору для зростання полум'я запалювання, тим кращі показники роботи двигуна. Наприклад, при повному навантаженні свічка Bosch Double Iridium знижує споживання пального та викиди CO2 на 3,4%.