Щоб компенсувати тепловий зазор клапанів та позбавити водіїв постійного регулювання, інженери запровадили проміжну ланку між розподілвалом та штоком клапана. Це гідрокомпенсатор. Коли вони нормально працюють, водій не замислюється про їхнє існування. Але так буває не завжди. Що робити коли стукають клапани та коли міняти гідрокомпенсатори радять фахівці магазину VBavto.
Будь-який гідрокомпенсатор працює за простим алгоритмом. По суті це навантажений плунжер, що передає зусилля на впускний чи випускний клапан. Довжина штовхача регулюється автоматично завдяки тиску оливи, що подається у плунжер по спеціальному каналу.
Це дуже добра ідея, але така система потребує якісного моторного масла. В іншому випадку компенсатор або не буде до кінця відкривати клапан, або заклинить. Тоді клапан може зависнути у напіввідкритому стані. Тому що неякісне мастило не дозволить плунжеру миттєво реагувати на перепади тиску у системі змащення.
Це крайні випадки, а загалом гідрокомпенсатори починають стукати у таких випадках:
Це загальні причини виникнення підозрілих звуків. Але стукіт з головки блоку може бути як на гарячому двигуні, так і на холодному. Мало того, стукати може навіть новий гідрокомпенсатор. Тому ці випадки варто розглянути окремо.
Шуми з-під капота на холодному двигуні зазвичай зникають після прогріву. Частково це нормальна ситуація, особливо у холодну пору року. Проте стукіт після того, як мотор вийшов у робочий температурний режим свідчить про низку проблем:
Але найчастіше стуки на гарячу свідчать про необхідність заміни гідроштовхачів на нові. Потрібно зауважити, що нові компенсатори також можуть шуміти у період обкатки, а це приблизно 350 км пробігу.
Оскільки ремонт або заміна гідрокомпенсаторів пов'язані з серйозними витратами часу та коштів, інколи спрацьовує варіант з промиванням. Існують спеціальні присадки, що додаються до моторної оливи у певній пропорції. Вони вимивають бруд з системи змащення за 500-800 км роботи, після чого олива міняється разом з фільтром.