Стукають гідрокомпенсатори, коли міняти та як перевірити

Щоб компенсувати тепловий зазор клапанів та позбавити водіїв постійного регулювання, інженери запровадили проміжну ланку між розподілвалом та штоком клапана. Це гідрокомпенсатор. Коли вони нормально працюють, водій не замислюється про їхнє існування. Але так буває не завжди. Що робити коли стукають клапани та коли міняти гідрокомпенсатори радять фахівці магазину VBavto.

Стукають гідрокомпенсатори, коли міняти та як перевірити

Коли стукають гідрокомпенсатори на холодну

Будь-який гідрокомпенсатор працює за простим алгоритмом. По суті це навантажений плунжер, що передає зусилля на впускний чи випускний клапан. Довжина штовхача регулюється автоматично завдяки тиску оливи, що подається у плунжер по спеціальному каналу.

Це дуже добра ідея, але така система потребує якісного моторного масла. В іншому випадку компенсатор або не буде до кінця відкривати клапан, або заклинить. Тоді клапан може зависнути у напіввідкритому стані. Тому що неякісне мастило не дозволить плунжеру миттєво реагувати на перепади тиску у системі змащення.

Це крайні випадки, а загалом гідрокомпенсатори починають стукати у таких випадках:

  1. Забитий масляний фільтр. Через засмічення фільтра тиск у системі змащення сильно падає, кількість поданої оливи зменшується, тому плунжер гідрокомпенсатора не може гарантувати достатньої пружності. 
  2. Якість та в'язкість мастила не відповідають вимогам виробника двигуна, стара олива, в якій багато бруду, окиснена чи олива зі слідами потрапляння пального, антифризу. Оскільки гідрокомпенсатор має дуже чутливий механізм, він відреагує на це стуком у першу чергу.
  3. Стан системи змащення. Пропускна здатність каналів системи змащення забезпечує працездатність не тільки гідрокомпенсаторів, а й усієї системи. Якщо у каналах є нагар, шлаки чи бруд, їхній перетин зменшується, пропорційно зменшується продуктивність роботи маслонасоса — тиск падає, висока ймовірність масляного годування двигуна.
  4. Зношення гідрокомпенсатора. Як і будь-який плунжерний механізм, штовхач клапана зроблений з великою точністю. Він не зможе працювати, якщо фізично зносились стінки плунжерної пари. Практика показує, що ресурс гідрокомпенсатора становить близько 65-75 тисяч км. Після цього пробігу його відновлення не має сенсу.

Це загальні причини виникнення підозрілих звуків. Але стукіт з головки блоку може бути як на гарячому двигуні, так і на холодному. Мало того, стукати може навіть новий гідрокомпенсатор. Тому ці випадки варто розглянути окремо.

гідрокомпенсатори

Стукають гідрокомпенсатори на гарячу, що робити

Шуми з-під капота на холодному двигуні зазвичай зникають після прогріву. Частково це нормальна ситуація, особливо у холодну пору року. Проте стукіт після того, як мотор вийшов у робочий температурний режим свідчить про низку проблем:

Але найчастіше стуки на гарячу свідчать про необхідність заміни гідроштовхачів на нові. Потрібно зауважити, що нові компенсатори також можуть шуміти у період обкатки, а це приблизно 350 км пробігу.

Оскільки ремонт або заміна гідрокомпенсаторів пов'язані з серйозними витратами часу та коштів, інколи спрацьовує варіант з промиванням. Існують спеціальні присадки, що додаються до моторної оливи у певній пропорції. Вони вимивають бруд з системи змащення за 500-800 км роботи, після чого олива міняється разом з фільтром.