У тому разі, коли ми маємо новеньке авто з автоматичною коробкою, піклуватись про стан та заміну оливи в АКПП не варто років п'ять. Але не всім пощастило з новими автомобілями. Більшість з нас їздять на вживаних, а серед них немало машин з автоматичними трансмісіями. Як підібрати правильну рідину ATF для автомата та коли її міняти, розкажуть фахівці VBavto.
Автоматична коробка передач з'явилась завдяки американській компанії General Motors, тому й рідини, які використовують в АКПП, довелось розробляти саме їм. Зауважте, саме рідини, а не оливи — Automatic Transmission Fluid. Все через те, що у моторних олив та у трансмісійних рідин подекуди зовсім різні задачі та склад.
Ось їх головні відмінності:
Менше з тим, нам належить встановити, коли саме, та яку рідину лити в автоматичну коробку.
Зазвичай виробники автомобілів запевняють, що ATF в коробку залито на весь термін експлуатації. Звичайно, це не відповідає дійсності повною мірою. Рідина в коробці, як і олива у двигуні, старіє, та з часом перестає виконувати свої функції. Що призводить до руйнації особливо вразливих елементів АКПП. Тут, власне, і приходить кінець терміну експлуатації.
Аби цього не сталося, досвідчені власники авто з АКПП та майстри рекомендують міняти ATF максимум через 40 тисяч км пробігу з заміною фільтра. Перевірка стану рідини у коробці має відбуватися якомога частіше. Особливо це критично у таких випадках:
У цих випадках заміну ATF бажано робити ще раніше.
Для кожної автоматичної коробки виробник прописує чітку марку рідини. Проте в асортименті магазинів автозапчастин досить багато варіантів. Це пов'язане з тим, що виробники рідин використовують власні присадки. Втім, не обов'язково купувати дорогі ATF. Частину з них можна замінити якісними аналогами. Крім того, деякі рідини можна змішувати. Наприклад:
При цьому треба пам'ятати, що колір ATF не має ніякого значення — кожний виробник додає барвники на власний розсуд (червоні, жовті, сині, зелені тощо).