Ремінь приводу ГРМ. Коли міняти, бренди та як не попасти на підробки

Заміна ременя ГРМ вкрай рідко відбувається раптово. За виключенням випадків, коли ремінь рветься під час руху, але це екстраординарний випадок. Кожний виробник двигуна достеменно знає ресурс приводу газорозподільного механізму, але не знає, в яких умовах працюватиме машина. Втім, коли міняти ремінь ГРМ має вирішувати кожен власник індивідуально.

Що впливає на зношення ременя ГРМ та як його підібрати

Практика показує, що середній ресурс якісного ременя становить близько 60-70 тисяч км пробігу. Більш точну цифру зазвичай вказує виробник автомобіля, оскільки він неодноразово тестував його та знає всі нюанси конструкції. До того ж він порекомендує виробника ременя та вкаже точний номер по фірмовому каталогу.

Як підібрати альтернативний ремінь ГРМ

Наприклад, для 16-клапанного 1,6-літрового двигуна Hyundai Accent третього покоління виробник пропонує купити ремінь ГРМ з каталожним номером Hyundai 24312 26050. Зауважимо, що таких запчастин в каталозі може бути безліч. Оскільки корейський автовиробник не випускає ременів, логічно, що на конвеєр їх постачає хтось інший.

У нашому випадку потрібно знати не лише каталожний номер, а ще декілька параметрів:

Дослідивши ці параметри, нескладно знайти у каталозі ременів ГРМ аналоги, які можуть бути дешевшими та якіснішими за оригінал. Наприклад, ремінь BOSCH 1 987 948 849, або Gates 5479XS, чи FLENNOR 4368V та низка інших. Залишається обрати лише ціновий діапазон, та можна бути цілком впевненим, що цей ремінь точно підійде до конкретного двигуна.

Ознаки зношення ременя

Вони досить прості та зрозумілі кожному:

Але цікавіші чинники, що впливають на зношення ременя, на які не завжди звертають увагу:

  1. Некоректне встановлення ременя та роликів. Внаслідок цього ремінь може бути або перетягнутий, або надто послаблений. І у тому, і в іншому випадку неминуче пошкодження або розтягнення ременя.
  2. Заміна ременя без заміни роликів. Досить поширена помилка серед економних водіїв. Так робити не треба, тому що старі ролики зі зношеними підшипниками дуже швидко виведуть з ладу новий дорогий ремінь.
  3. Робота двигуна в умовах високих температур. Часті перегріви сприяють пересиханню гуми та розтріскуванню матеріалу. Варто пам'ятати, що у сухому та спекотному кліматі заміну ременя ГРМ слід виконувати раніше на 10-12 тисяч пробігу.
  4. Пошкодження захисної кришки приводу ГРМ. Тут все зрозуміло — через отвори або проломи у кришці безпосередньо на ремінь попадатиме бруд, пил та камінці з дороги, що швидко виведе ремінь з ладу.
  5. Попадання на ремінь моторної оливи або антифризу, гальмівної рідини тощо. Технічні рідини руйнують матеріал, а це може привести як до розтягнення ременя, так і втрати зубців під час руху.

Тобто в наших умовах, на практиці, пробіг ременя ГРМ в ідеалі не повинний перевищувати 45-50 тисяч, а контроль натяжіння та стану приводу розподільчих валів краще виконувати кожних 7-10 тисяч пробігу.

Бренди, що випускають кращі ремені ГРМ

Ми розуміємо, що фірма з гучним іменем навряд чи продасть ремінь задешево. Однак є декілька хитрощів. Наприклад, відносно недорогі ремені Lemforder виробляються під контролем німецького гіганта ZF. Покривають потреби майже всього бюджетного сегмента вторинного ринку України (Daewoo, Chevrolet, KIA, Hyundai).

Ремені Bosch виробляють як у Східній Європі (Польща, Угорщина, Чехія), так і в країнах Азії, КНР та Індії. Втім, якість контролюється централізовано та стандарти однакові для будь-якого заводу. Ціна ременів Бош залежить від марки двигуна та залишається доступною навіть для німецьких BMW та машин альянсу VAG.

Американський виробник запчастин Dayco постачає на вторинний ринок непогані привідні ремені. Але треба обирати продавця обережно, оскільки часто трапляються підробки. Якщо оригінальні ремені Dayco, проблем з ними не буде протягом усіх 50 000 км експлуатації.

Німецька філія гіганта Continental, фірма Contitech, охоплює парк найпопулярніших автомобілів в Україні. Продають як окремо ремені, так і комплекти ГРМ з роликами, натягувачами та навіть з помпами. Помірні ціни та достойна якість, можливість купити ремінь ГРМ Contitech на будь-який автомобіль приваблює багатьох автомобілістів.

Як не попасти на підробку та що потрібно знати

Всі сучасні виробники, навіть компанії-пакувальники, маркують свою продукцію з певним захистом від підробок. Найрозповсюдженіший варіант — голограма на коробці. Підробити такий захист досить складно. Деякі компанії наносять на коробки чи блістери QR-код, за допомогою якого можна перевірити автентичність запчастини.

Але найголовніше, треба обов'язково звертати увагу на якість та технологію друку логотипів та номерів на зовнішньому боці ременя. По-перше, друк має бути чітким та акуратним, без жодних дефектів. По-друге, номери та логотипи ніколи не наносяться по центру ременя окремо. Технологія виробництва передбачає нарізання ременів з одної великої широкої заготовки, на яку вже нанесено маркування. Тому написи та логотипи будуть повторюватись та, відповідно, розрізатись.