Заміна ременя ГРМ вкрай рідко відбувається раптово. За виключенням випадків, коли ремінь рветься під час руху, але це екстраординарний випадок. Кожний виробник двигуна достеменно знає ресурс приводу газорозподільного механізму, але не знає, в яких умовах працюватиме машина. Втім, коли міняти ремінь ГРМ має вирішувати кожен власник індивідуально.
Практика показує, що середній ресурс якісного ременя становить близько 60-70 тисяч км пробігу. Більш точну цифру зазвичай вказує виробник автомобіля, оскільки він неодноразово тестував його та знає всі нюанси конструкції. До того ж він порекомендує виробника ременя та вкаже точний номер по фірмовому каталогу.
Наприклад, для 16-клапанного 1,6-літрового двигуна Hyundai Accent третього покоління виробник пропонує купити ремінь ГРМ з каталожним номером Hyundai 24312 26050. Зауважимо, що таких запчастин в каталозі може бути безліч. Оскільки корейський автовиробник не випускає ременів, логічно, що на конвеєр їх постачає хтось інший.
У нашому випадку потрібно знати не лише каталожний номер, а ще декілька параметрів:
Дослідивши ці параметри, нескладно знайти у каталозі ременів ГРМ аналоги, які можуть бути дешевшими та якіснішими за оригінал. Наприклад, ремінь BOSCH 1 987 948 849, або Gates 5479XS, чи FLENNOR 4368V та низка інших. Залишається обрати лише ціновий діапазон, та можна бути цілком впевненим, що цей ремінь точно підійде до конкретного двигуна.
Ознаки зношення ременя
Вони досить прості та зрозумілі кожному:
Але цікавіші чинники, що впливають на зношення ременя, на які не завжди звертають увагу:
Тобто в наших умовах, на практиці, пробіг ременя ГРМ в ідеалі не повинний перевищувати 45-50 тисяч, а контроль натяжіння та стану приводу розподільчих валів краще виконувати кожних 7-10 тисяч пробігу.
Ми розуміємо, що фірма з гучним іменем навряд чи продасть ремінь задешево. Однак є декілька хитрощів. Наприклад, відносно недорогі ремені Lemforder виробляються під контролем німецького гіганта ZF. Покривають потреби майже всього бюджетного сегмента вторинного ринку України (Daewoo, Chevrolet, KIA, Hyundai).
Ремені Bosch виробляють як у Східній Європі (Польща, Угорщина, Чехія), так і в країнах Азії, КНР та Індії. Втім, якість контролюється централізовано та стандарти однакові для будь-якого заводу. Ціна ременів Бош залежить від марки двигуна та залишається доступною навіть для німецьких BMW та машин альянсу VAG.
Американський виробник запчастин Dayco постачає на вторинний ринок непогані привідні ремені. Але треба обирати продавця обережно, оскільки часто трапляються підробки. Якщо оригінальні ремені Dayco, проблем з ними не буде протягом усіх 50 000 км експлуатації.
Німецька філія гіганта Continental, фірма Contitech, охоплює парк найпопулярніших автомобілів в Україні. Продають як окремо ремені, так і комплекти ГРМ з роликами, натягувачами та навіть з помпами. Помірні ціни та достойна якість, можливість купити ремінь ГРМ Contitech на будь-який автомобіль приваблює багатьох автомобілістів.
Всі сучасні виробники, навіть компанії-пакувальники, маркують свою продукцію з певним захистом від підробок. Найрозповсюдженіший варіант — голограма на коробці. Підробити такий захист досить складно. Деякі компанії наносять на коробки чи блістери QR-код, за допомогою якого можна перевірити автентичність запчастини.
Але найголовніше, треба обов'язково звертати увагу на якість та технологію друку логотипів та номерів на зовнішньому боці ременя. По-перше, друк має бути чітким та акуратним, без жодних дефектів. По-друге, номери та логотипи ніколи не наносяться по центру ременя окремо. Технологія виробництва передбачає нарізання ременів з одної великої широкої заготовки, на яку вже нанесено маркування. Тому написи та логотипи будуть повторюватись та, відповідно, розрізатись.