Дискові гальма є одним із найпоширеніших типів гальмових систем у сучасних автомобілях. Вони забезпечують надійне зупиняння автомобіля шляхом створення тертя між гальмівними колодками і гальмівними дисками. Однак, з часом або в результаті неправильного використання або зношування, дискові гальма можуть вимагати діагностики та ремонту.
Рекомендації з діагностики та ремонту: дискові гальма
Діагностика дискових гальм передбачає перевірку рівня стирання гальмівних колодок, стану гальмівних дисків, роботи гальмівних циліндрів та інших компонентів гальмівної системи. Частими ознаками проблем з дисковими гальмами є шуми, вібрації, тривале гальмування або нерівномірний знос колодок.
У разі виявлення проблем з дисковими гальмами, рекомендується звернутися до кваліфікованого механіка або автосервісу для проведення ремонту. Ремонт може включати заміну зношених гальмівних колодок, видалення окалини з гальмівних дисків, відновлення гальмівних циліндрів або заміну інших несправних компонентів гальмівної системи.
Запобігання проблемам з дисковими гальмами може включати регулярне перевіряння рівня стирання колодок, очищення гальмівних дисків від окалини, правильне використання гальм під час їзди (уникання гострих гальмувань або довготривалого тримання ноги на педалі гальм) та регулярне обслуговування гальмівної системи.
Загалом, діагностика та ремонт дискових гальм вимагають професійного підходу та використання відповідного обладнання.
Безпека понад усе і ремонт дискових гальм крок за кроком
Попередні зауваження: нижче наведена інформація носить загальний характер і детальні дані про пошук несправностей, монтаж та застосовується не для всіх моделей автомобілів і типів демонтаж обладнання, а також величини крутного дискових гальм.
1. Підготовка
- Виконати тест на продуктивність на стенді перевірки гальм.
- Здійснити пробну поїздку для перевірки скарг клієнта.
- Перевірити колісні підшипники, підвіску коліс, шарнірні з'єднання, осі, підвіску в цілому, рульове керування, ободи та шини коліс.
- Несправності ходової частини можуть негативно впливати на гальмівні характеристики.
- Виконати перевірку гальм відповідно до карти технічного контролю.
2. Демонтаж супорта та колодок
- Видалити сильне забруднення перед демонтажем.
- Розібрати гальмівний супорт та колодки.
3. Демонтаж
- Підвісити супорт так, щоб гальмівний шланг не був натягнутий.
4. Перевірка гальмівного диска (ступінь зношення)
- Закріпити гальмівний диск спеціальними муфтами 0986625042 і колісними болтами.
- Виміряти зношення гальмівного диска за допомогою калібру 0 986 625 012.
5. Перевірка бічного биття гальмівного диска
- Встановити вимірювальний штатив (з основою на магнітному блоці) на колісній стійці.
- Встановити механічний індикатор годинного типу у вимірювальний штатив.
- Відрегулювати магнітний утримувач так, щоб вимірювальний наконечник індикатора був злегка притиснутий до поверхні тертя на відстані 10-15 мм від зовнішнього краю.
- Акуратно повертати гальмівний диск для вимірювання торцевого биття.
6. Перевірка гальмівного диска (бічне биття)
- На вентильованих гальмівних дисках виконати вимірювання, також на внутрішній поверхні.
7. Перевірка гальмівного диска (різниця товщини)
- Виміряти товщину гальмівних дисків у восьми точках або більше і записати отримані значення.
- Різниця товщини дорівнює максимальній різниці між двома виміряними величинами.
Увага!
- Рекомендується також виконати вимірювання різниці товщини після встановлення нового гальмівного диска
8. Перевірка інших компонентів
- Розібрати, очистити та перевірити інші компоненти, включаючи опорний диск.
- Перевірити гальмівні шланги.
9. Підготовка маточини колеса
- Перед встановленням нового гальмівного диска необхідно очистити та перевірити торцеву поверхню маточини колеса.
- Поверхня очищується спеціальною полірувальною насадкою.
Увага!
- Не використовувати абразивні насадки!
10. Перевірка маточини колеса (вібрація)
- Закріпити інструмент для встановлення поршнів 0 986 625 023 на пружинному блоці.
- Встановити магнітний тримач (придбано окремо) на основу інструменту для встановлення поршнів.
- Встановити циферблатний індикатор на магнітний тримач.
- Відрегулювати магнітний утримувач так, щоб вимірювальний наконечник індикатора був злегка притиснутий до торцевої поверхні на відстані 2-4 мм віди зовнішнього краю.
- Наконечник не повинен потрапляти в отвори під колісні болти.
- Акуратно повертати маточину для вимірювання виляння.
11. Встановлення нового гальмівного диска
- Не слід наносити мастило та інші види покриття на торцеву поверхню маточини колеса, очищену до металевого блиску.
- Встановити новий гальмівний диск, використовуючи розпірні муфти 0986625042 і колісні болти.
- Виконати вимірювання бічного биття; може знадобитися встановлення диска зі зміщенням.
Увага!
- На вентильованих гальмівних дисках вимірювання бічного биття виконується також на внутрішній поверхні.
12. Встановлення опорного диска
- Перед встановленням опорного диска слід нанести на напрямні гальмівних колодок, а в деяких моделях автомобілів і на напрямні супорта мастило Bosch Superfit 5000000150.
- Нанесіть на болти опорного диска різьбовий герметик і затягніть їх із заданим моментом затягування.
Увага!
- Забороняється використовувати маску, що містить мідь.
- У ді випадках потрібно використовувати нові болти.
- Перед повторним використанням необхідно очистити старі болти.
13. Перевстановлення поршня (супорт без стопорного механізму)
- Перевстановити поршень гальмівного супорта без стопорного механізму за допомогою інструмента 0986625023.
- При фіксованому супорті слід перевірити і за необхідності скоригувати положення поршня (20 º).
- Перевірити положення пилозахисного ущільнення.
- Нанести на контактні поверхні поршня та супорта мастило Bosch Superfit.
Увага!
- Забороняється використовувати маску, що містить мідь.
- Забороняється змащувати гальмівні колодки з адгезивним шаром.
14. Перевстановлення поршня (супорт зі стопорним механізмом)
- Встановити поршень гальмівного супорта зі стопорним механізмом та за допомогою інструмента 0986625021 закрутити під тиском обертальними рухами до упору.
- Вивернути поршень на чверть або половину оберту, щоб позначки на поршні вирівнялися за відмітками на корпусі супорта
- Перевірити положення пилозахисного ущільнення.
- Нанести на контактні поверхні поршня та супорта мастило Bosch Superfit.
Увага!
- Під час встановлення поршня автомобіль слід зняти зі стоянкового гальма, а стопорні важелі зафіксувати до упору.
- В автомобілях з електромеханічним стоянковим гальмом система має перебувати у режимі обслуговування. Для цього знадобиться тестер KTS.
15. Встановлення гальмівних колодок
- Встановити в супорт всі необхідні ковзкі втулки.
- Нанести на напрямні колодок мастило Bosch Superfit 5700015025.
Увага!
- Забороняється використовувати мастила зі вмістом металів та кислот.
16. Встановлення гальмівних колодок
- Встановити гальмівні колодки на опорний диск.
- Перевірити правильність встановлення колодок, зокрема положення накладок.
17. Встановлення гальмівних колодок
- Захисна плівка знімається з адгезивного шару безпосередньо перед установленням колодки.
Увага!
- Забороняється наносити мастило на адгезивний шар.
18. Встановлення гальмівного супорта передньої осі
- Встановити гальмівний супорт на опорний диск, переконатися у правильності встановлення.
- Закріпити болтами напрямні супорта.
- Затягнути болти супорта із заданим моментом затягування.
- Встановити на інші деталі - пружини, затискачі та ін.
- Після закінчення складання декілька разів натиснути на педаль гальма.
Увага!
- У деяких випадках потрібно використовувати нові болти.
- Перед повторним використанням необхідно очистити старі болти.
19. Встановлення гальмівного супорта задньої осі
- Встановити гальмівний супорт на опорний диск, переконатися в правильності встановлення. Виступ опорної плити накладки повинен відповідати виїмці поршня.
- Закріпити болтами напрямні супорта, встановити на місце інші деталі - пружини, затискачі та ін.
- Затягнути болти супорта із заданим моментом затягування.
- Після закінчення складання декілька разів натиснути на педаль гальма. Тільки після цього під'єднати кабелі ручного гальма та виконати налаштування системи паркувального гальма.
Увага!
- У деяких випадках потрібно використовувати нові болти.
- Перед повторним використанням необхідно очистити старі болти.
Програмне забезпечення ESI[tronic] містить більш детальні дані про пошук несправностей, монтаж та демонтаж обладнання, а також величини крутного моменту затягування та інші контрольні та задані значення для конкретних моделей (SIS Інструкція тех. обслуговування).
Після завершення ремонтних робіт, необхідно виконати перевірку складання, включаючи тест на продуктивність та пробну поїздку.
Контрольна карта для перевірки гальм
Нижченаведені перевірочні та контрольні заходи включають візуальні та функціональні тести, а також перевірки герметичності, внутрішній огляд та тести на продуктивність, які можуть вимагати розбирання та складання вузлів. Ці роботи детально описані у програмному забезпеченні ESI[tronic], де
також міститься багато додаткової інформації.
1. Тест на продуктивність на стенді перевірки гальм.
Гальмівні сили, відхилення гальмівних сил, визначення гальмівного коефіцієнта, відповідність заданим значенням. Докладніше див. ESI[tronic].
2. Пробна поїздка
Шуми/пульсація педалі гальма/крутильні коливання рульового колеса/відхилення рульового колеса від центрального положення/тягнення ліворуч або праворуч.
3. Колісні підшипники
Стан, шуми/допуски щодо нахилу/осьовий зазор/фіксація.
4. Колісна підвіска
Шарнірні з'єднання/маточина колеса/система кріплення колеса.
5. Осі, підвіска, рульове управління
Пружинний блок/демпфер/пружини підвіски/утримувач осі/гумова подушка/кермо.
6. Шини/диски
Глибина рисунка протектора/зношення/тиск/балансування коліс/відповідність моделі автомобіля/пошкодження.
7. Привід основного гальма
Гума педалі/вільний хід/хід приводного важеля/легкість ходу важеля педалі/вмикання стоп-сигналів.
8. Привід стоянкового гальма
Хід важеля/фіксатор/легкість ходу/індикатор на панелі приладів/електромеханічний привід FBA.
9. Підсилювач гальма, зворотний клапан
Зовнішні пошкодження/елементи кріплення/зворотний клапан/шланги та трубки/робота та відсутність протікання підсилювача/зворотного клапана. Докладніше див. ESI[tronic].
10. Бачок для гальмівної рідини
Торцева кришка/резервуар/кріплення/індикатор.
11.Гальмівна рідина
Рівень/зовнішній вигляд/заміна рідини/вміст вологи/точка кипіння.
12. Головний гальмівний циліндр
Зовнішні пошкодження/правильне кріплення/з'єднання/відсутність протікання.
13. ABS/ ASR/ ESP/ SBC - гідравлічний модуль
Зовнішні пошкодження/правильне кріплення/з'єднання/покриття, робота.
УВАГА: Може знадобитися гідравлічний та електричний тест для перевстановлення!
14. Гальмівні трубки і шланги
Зовнішні пошкодження/правильне кріплення/корозія/відсутність перекручування/вік.
15. Регулятор і обмежувач гальмівних сил
Зовнішні пошкодження/правильне кріплення/з'єднання/важільна передача/ходова пружина/робота. Докладніше див. ESI[tronic].
16. Гальмівний супорт
Зовнішні пошкодження/правильне кріплення/зливний клапан/пилозахисні ковпачки/канали гальмівних колодок/напрямні/легкість ходу поршнів/пилозахисне ущільнення/положення.
17. Колодки барабанного гальма
Товщина колодок* /пошкодження/тріщини/наявність блиску/правильне розташування/напрямні/ковзкі втулки.
Увага: (*) Максимально допустиме зношення 4 мм, вимірюється без урахування товщини опорної плити.
18. Гальмівний диск або барабан
Ступінь зношення/пошкодження/тріщини/корозія/бічне биття/різниця товщин/радіальне биття.
19. Барабанне гальмо
Опорний диск/циліндр колісного гальма/важіль стоянкового гальма/регулятор/гальмові башмаки/ гальмівні колодки/поворотні пружини/положення.
20. Гальмівні кабелі і передачі
Зовнішні пошкодження/елементи кріплення/правильне встановлення/розриви.
У нашому каталозі VBavto ви зможете знайти відповідні комплектуючі для ремонту гальмівної системи автомобіля. Ми пропонуємо широкий вибір деталей та компонентів, що задовольняють ваші потреби. Замовлення необхідних запчастин у нашому каталозі – це просто та зручно.