Регулярно змінюючи масло гідропідсилювача, ви підтримуєте ходові якості автомобіля та його керованість. З часом рідина втрачає свої робочі характеристики або просто закінчується. Виникає ситуація, коли потрібно додати рідину для кермової рейки або зробити її заміну. З цим часто виникають складності, тому нижче відповімо на найпоширеніші питання.
Щоб зробити заміну рідини ГПК (ГУР), використовується спеціальна установка. Обладнання не дає повітрю проникнути в деталі двигуна, захищає мотор від потрапляння частинок бруду. Самостійне доливання або заміна мастильних матеріалів може негативно позначитися на роботі помпи, збільшити витрати мастила. Тому краще користуватися послугами автосервісу.
Перевірку рівня мастила в системі рекомендується проводити раз на пів року. Для цього є відповідні позначки на самому бачку та на кришці щупа. Якщо кількість рідини наближається до позначки min, слід задуматися про долив, а краще про заміну.
У середньому знадобиться 2 літри масла. Об'єм бачка ГУР становить 1,1 л. Інші 900 мл витрачаються на промивання деталі від накопиченого бруду.
Однозначної відповіді тут немає. Виробник може вказати в техпаспорті авто, що рідина для ГПК підлягає заміні після 100 тис. км пробігу. Однак там немає виноски з поясненням: за умови пересування абсолютною рівною дорогою, при дотриманні середньої швидкості.
На практиці виходить, що оливи підлягають заміні після 50-60 тис. км.
Якщо ви взяли новий автомобіль із салону, то вся інформація буде прописана в техпаспорті. А ось у разі покупки авто з пробігом можуть виникнути складнощі, бо не кожен автовласник дотримується вказівок виробника і доливає в бачок універсальне масло.
Дізнатися, яка рідина у ГУР, колір допоможе. У рульовій рейці найчастіше використовуються синтетичні оливи зеленого кольору від концерну Vag. Не лякайтеся, якщо рідина виявиться якогось іншого кольору. Наприклад, червоні Power Steering Fluid притаманні американським моделям авто.
Не можна категорично! В екстреній ситуації допускається змішування автохімії, якщо немає можливості купити рідну рідину, а до СТО доїхати треба. Але при цьому все-рівно важливо пам'ятати, що не можна додати в мінералку — синтетику, а в зелене — червоне чи жовте.
Ще одна причина, через яку не рекомендується змішувати рідини, — наявність певного набору присадок. У кожній лінійці він індивідуальний.
Крім змащення металевих та гумових елементів, присадки виконують додатковий набір функцій:
Наприкінці скажемо — ви можете відкрити каталог будь-якого інтернет-магазину автозапчастин та побачите десятки видів масел для гідропідсилювача керма. Знайти конкретну рідину буде непросто, навіть якщо скористаєтеся Vin-кодом авто. Тому, щоб не ставити питання: «Яку рідину залити в ГУР», зверніться за консультацією до співробітників СТО. І вам обов’язково підкажуть, яка олія буде ідеальним варіантом для авто.