Чисте повітря для утворення робочої суміші у двигуні критично важливо. Так само як і його достатня кількість. Для більшості двигунів нормальною пропорцією для споживання одного літра пального до кількості кисню є 1:14,7. Тобто, аби проїхати 100 км, в середньому двигун спалює від 80 до 140 кг повітря, а це становить близько 10 000 літрів.
Це величезний обсяг, який пропускає через себе повітряний фільтр, аби уловити мікроскопічні частинки пилу та бруду. Саме у звичайному пилу знаходяться найтвердіші абразивні мікрогранули кремнію. Фахівці порахували, що 50 г пилу буде достатньо, аби вивести з ладу гільзи блоку циліндрів, кільця та поршні буквально за кілька годин роботи мотора.
Фахівці магазину автозапчастин VBavto рекомендують замінювати повітряний фільтр кожні 15 000-20 000 км пробігу або кожні 12 місяців. Однак заміна може знадобитися частіше, якщо автомобіль експлуатується в запиленій або сільській місцевості, або в місцях з інтенсивним рухом транспорту. Тобто, чим брудніше повітря, тим більші вимоги до фільтра.
Саме з цієї причини інженери розробили низку вдосконалень для звичайного фільтра повітря. Наразі масового використання набув гофрований фільтрувальний елемент, виготовлений зі спеціального матеріалу. Наприклад, повітряні фільтри Bosch здатні затримувати понад 99% шкідливих абразивних частинок. Оскільки двигуни потребують від 8 до 13 м³ повітря, важливо, аби фільтр мав не тільки високі очисні якості, але й достатню пропускну здатність.
Одним з перевірених рішень для покращення характеристик повітряного фільтра, таких як ефективність та пропускна здатність, рівень шуму та удільна продуктивність, є застосування спеціального масла для повітряних фільтрів.
З точки зору технології мастило для повітряного фільтра значно збільшує його ефективність. Це відбувається завдяки тому, що оброблена спеціальним маслом поверхня притягує до себе значно більше мікроскопічних частинок. При цьому пропускна здатність фільтра загалом не страждає. Навпаки, повітря просочується швидше.
Ось декілька важливих речей, які потрібно знати про функції, склад та застосування для цих олив.
Промаслені поролонові та тканинні фільтрувальні елементи використовуються в мотоциклах та позашляховиках замість паперових фільтрів, які зазвичай використовуються в автомобілях, оскільки вони здатні утримувати велику кількість бруду і швидко пропускати повітря.
Оливи для поролонових, паперових і тканинних фільтрів виготовляються на основі базової нафтової, синтетичної або рослинної оливи. Оливи, що маркуються як біорозкладні або BIO, мають рослинну основу, але все ж містять трохи нафти. Деякі виробники стверджують, що пропонують унікальну 100-відсоткову фільтрувальну оливу на рослинній основі.
Синтетичні оливи дуже чисті та витримують високі температури. Компанії, які використовують синтетичні оливи, вважають, що вони більш рівномірно і повністю насичують фільтр. Олива на рослинній основі має кілька переваг:
Фахівці магазину VBavto не рекомендують використовувати для фільтрів звичайну моторну оливу. Проблема в тому, що моторна олива накопичується в повітряному фільтрі, розподіляється нерівномірно і засмоктується через впускний тракт. Олива для повітряних фільтрів має спеціальні присадки, які запобігають цьому.