Автомобіль потребує антифризу цілий рік. Він допомагає захистити двигун від корозії, сприяє теплопередачі та запобігає формуванню іржі та опадів. У літній період захищає двигун від перегріву шляхом підвищення точки кипіння води в системі охолодження. У зимовий — запобігає замерзанню технічних рідин у системі. Охолоджувальна рідина прокачується по всьому блоку двигуна та підтримує постійну температуру.
Міняти антифриз потрібно кожні 2-5 років і після проведення деяких ремонтних робіт, наприклад заміни помпи. Терміни заміни визначає не виробник антифризу, а виробник транспортного засобу. Стосовно того, що краще вибрати концентрат антифризу чи готову до використання охолоджувальну рідину — вирішувати вам. Розглянемо, у чому різниця.
Для автомобілів різних виробників і моделей є кілька типів антифризів, властивості яких відрізняються в залежності від основних компонентів і присадок, що використовуються. Різні склади бувають різних кольорів — від зеленого та синього до яскраво-рожевого. Але при виборі рідини не варто орієнтуватися лише на колір — кожен бренд використовує свою колірну класифікацію.
Деякі антифризи продаються у вигляді концентрованих форм, а інші є готовими до заливання рідини. Вони виконують ту саму роботу, але відрізняються різними концентраціями:
Для розведення концентрату потрібна така кількість води, при якій рідина не закипить передчасно та не замерзне. Під час розрахунку пропорцій обов'язково враховуйте умови експлуатації транспортного засобу.
Концентрат |
Рідина |
Температура застигання |
35% |
65% |
-20 °C |
50% |
50% |
-40 °C |
65% |
35% |
-70 °C |
Концентрат антифризу та охолоджувальна рідина однаково добре виконують основне завдання. Але вважається, що економічно вигідніше купувати концентрат.
Найпоширеніші: неорганічні (IAT), органічні (OAT) та гібридні органічні (HOAT).
Різним автомобілям потрібні різні типи антифризу. При виборі слід враховувати рекомендації виробника, зазначені у технічному посібнику та на наклейках під капотом авто.