На це не часто звертають увагу, проте недотримання правил експлуатації приладів автомобільного освітлення стає причиною відмов у проведенні техогляду у 25% випадків. Частіше, аніж несправності з гальмівною системою, рульовим управлінням та підвіскою. Тому варто знати як правильно перевірити та відрегулювати фари головного світла.
Автомобільні лампи, навіть найдорожчі та найефективніші, можуть стати абсолютно марними та навіть шкідливими, якщо промінь світла фар відрегульовано неправильно. Протягом експлуатації, або ж при заміні ламп, очищенні скла або ремонті фари налаштування зазвичай збиваються.
Варто пам'ятати, що раптова перешкода, що з'явилась у темну пору доби на швидкості 80-90 км/г, вимагає миттєвої реакції водія. Рахунок іде на долі секунди. Неправильно відрегульовані фари зводять шанси на притомну реакцію до нуля.
У випадку неправильної корекції променя є велика небезпека засліпити зустрічного водія чи пішохода, що може призвести до серйозних наслідків. Отже, існує потенційна небезпека як для самого власника авто та його пасажирів, так і для інших водіїв чи пішоходів.
Точне коригування світла можливо лише за умов спеціалізованого посту на станції техобслуговування. Такий пост має в наявності комп'ютерне обладнання, сенсори, лазерні вказівники, за допомогою яких майстер відрегулює навіть найсучасніші адаптивні світлодіодні фари.
Деякі моделі автомобілів, зазвичай японці або дорогі європейці, мають на корпусі фари бульбашкові вертикальні та горизонтальні рівні. За їх допомогою, та за допомогою регулювальних гвинтів можна доволі точно виставити горизонтальне та вертикальне положення фари.
Щоправда, це спрацює лише у тому випадку, якщо в фарах встановлено штатні лампи, такої ж конструкції та типу, як встановлювалися на заводі. Таке регулювання до того ж не враховує навантаження на автомобіль, а через зміну положення кузова зміниться й кут спрямування променя.
Аби нівелювати цю похибку, майже кожен автомобіль має штатну систему коригування кута нахилу фари. За допомогою регуляторів на передній панелі салону можна виставити оптимальне положення фар у реальному часі, аби вони не світили надто високо, або надто низько.
Якщо штатними засобами відкоригувати світло фар неможливо, потрібно регулювати, обертаючи гвинти, що змінюють кут розташування фар відносно кузова та дороги. Все, що буде потрібно — викрутка, рулетка, рівний майданчик та рівна стіна. Якщо коротко, то корекція виконується за таким алгоритмом:
Більшість автовиробників допускають похибку у налаштуваннях до 3-4 см від центру перетину ліній. Таке приблизне регулювання, звісно, не дасть стовідсоткової точності, проте буде ефективним як для дальнього, так і для ближнього світла фар.