Навіть найсучасніша автомобільна опалювальна система має ахіллесову п'яту — це радіатор пічки. Він час від часу засмічується, протікає, забиваються стільники, що призводить до часткової або повної втрати ефективності обігріву салону. Очищення або ремонт радіатора пічки займає купу часу та не завжди буде правильним рішенням. Особливо, коли автомобілю не перший десяток років.
Радіатор системи опалення на будь-якому автомобілі працює в досить важких умовах. Через нього перекачуються сотні літрів антифризу щодоби, а рідина не завжди в ідеальному стані. Крім того, свій внесок робить вібрація, поштовхи під час руху.
Отже, будемо вважати радіатор непридатним для використання, якщо:
У цих випадках ремонт або промивання теплообмінника навряд чи дасть якийсь результат. Зазвичай йому світить тільки заміна.
Отже, тепер треба визначитись з критеріями вибору та окреслити, яким має бути ідеальний радіатор опалювача. Ось, що ми від нього чекаємо:
Варто зауважити, що виробники теплообмінників на вторинному ринку запчастин вже багато чого вирішили за нас з вами. Через це і вибір простіше. У абсолютній більшості каталог запчастин магазину VBavto пропонує алюмінієві моделі. Отже, з алюмінію і почнемо.
Дешевий радіатор пічки — мрія кожного, хто має проблеми з системою опалення. Адже заміна теплообмінника справа непроста, а якщо ще й платити за роботу майстру, то й недешева. Саме за низьку ціну та простоту у виробництві люблять алюмінієві радіатори. Є ще один великий плюс для виробника запчастин на ринок Aftermarket — такі радіатори не ремонтуються.
Якщо потік механічно пошкодився, потрібно купляти новий. Звичайно, дехто намагається латати алюмінієві трубки та корпуси, але це лише відтягає купівлю нового. Дешевого та ефективного методу ремонту алюмінієвих радіаторів пічки не існує.
Ось коротко про позитивні риси алюмінієвого теплообмінника:
Все б нічого, але є декілька мінусів, що псують враження про алюмінієві радіатори.
Найважливіше те, що вони не ремонтуються та потребують заміни у випадку протікання. Друга неприємність — корозія. Алюміній швидко псується особливо, коли у системі залито неякісний або дуже вже старий, зношений та окиснений антифриз. Ще одна малоприємна штука — алюміній дуже швидко вистигає через ту саму низьку теплову інерцію.
Мідь та мідні сплави коштують недешево. Проте радіатори з міді — це кращий вибір, якщо пощастило знайти виробника для своєї моделі автомобіля. Такі теплообмінники складніші у виготовленні, ніж алюмінієві, сировина коштує дорожче, але вони мають беззаперечні переваги перед алюмінієм:
Проте висока ціна та дещо обмежений асортимент не дають мідним радіаторам охопити більшу аудиторію автомобілістів. Втім, не все настільки безнадійно.
Виробники радіаторів постійно вдосконалюють технології та намагаються наблизити характеристики алюмінієвих радіаторів пічки до параметрів мідних теплообмінників, а у каталозі нашого магазину автозапчастин завжди можна знайти найякісніші радіатори за оптимальними цінами.