Який вибрати радіатор пічки: мідний чи алюмінієвий

Навіть найсучасніша автомобільна опалювальна система має ахіллесову п'яту — це радіатор пічки. Він час від часу засмічується, протікає, забиваються стільники, що призводить до часткової або повної втрати ефективності обігріву салону. Очищення або ремонт радіатора пічки займає купу часу та не завжди буде правильним рішенням. Особливо, коли автомобілю не перший десяток років. 

Коли міняти радіатор пічки та що ми від нього хочемо

Радіатор системи опалення на будь-якому автомобілі працює в досить важких умовах. Через нього перекачуються сотні літрів антифризу щодоби, а рідина не завжди в ідеальному стані. Крім того, свій внесок робить вібрація, поштовхи під час руху. 

Ознаки виходу з ладу теплообмінника пічки

Отже, будемо вважати радіатор непридатним для використання, якщо:

У цих випадках ремонт або промивання теплообмінника навряд чи дасть якийсь результат. Зазвичай йому світить тільки заміна. 

Яким має бути радіатор системи опалення в автомобілі

Отже, тепер треба визначитись з критеріями вибору та окреслити, яким має бути ідеальний радіатор опалювача. Ось, що ми від нього чекаємо:

  1. Ефективна теплопередача. Скільки не крутив би вентилятор пічки, якщо радіатор холодний, в салоні буде холодно. Нам потрібно, аби конструкція теплообмінника якнайшвидше передавала тепло від антифриза у повітря салону.
  2. Швидкий прогрів. Ми навряд чи захочемо чекати півгодини на морозі, поки прогріється салон. Час, необхідний для розігріву радіатора, визначається тепловою інерцією матеріалу та конструкційними особливостями.
  3. Корозійна стійкість. Матеріал не має реагувати ані на вологу, ані на більш агресивні речовини, які є у складі сучасного антифризу.
  4. Загальна міцність конструкції. Якщо це так, радіатор не боїться вібрації, у нього не відламує патрубки та не з'являються тріщини на корпусі.
  5. Закладений конструкцією високий коефіцієнт корисної дії. Звучить не зовсім зрозуміло, але насправді все просто — оптимальний діаметр патрубків, перетин внутрішніх каналів, кількість стільників, методика збірки, конфігурація контурів. Все це впливає на ефективність.
  6. Розміри корпусу радіатора пічки. Зазвичай вказуються у специфікації будь-якого радіатора. Максимальне відхилення не повинно бути більш як ±2-3 мм.
  7. Радіатор пічки має бути абсолютно герметичним — не пропускати повітря у контур та не викликати протікання антифризу.

Який радіатор пічки краще — мідний (латунний), чи алюмінієвий

Варто зауважити, що виробники теплообмінників на вторинному ринку запчастин вже багато чого вирішили за нас з вами. Через це і вибір простіше. У абсолютній більшості каталог запчастин магазину VBavto пропонує алюмінієві моделі. Отже, з алюмінію і почнемо.

Радіатори системи опалення авто з алюмінію

Дешевий радіатор пічки — мрія кожного, хто має проблеми з системою опалення. Адже заміна теплообмінника справа непроста, а якщо ще й платити за роботу майстру, то й недешева. Саме за низьку ціну та простоту у виробництві люблять алюмінієві радіатори. Є ще один великий плюс для виробника запчастин на ринок Aftermarket — такі радіатори не ремонтуються.

Якщо потік механічно пошкодився, потрібно купляти новий. Звичайно, дехто намагається латати алюмінієві трубки та корпуси, але це лише відтягає купівлю нового. Дешевого та ефективного методу ремонту алюмінієвих радіаторів пічки не існує. 

Ось коротко про позитивні риси алюмінієвого теплообмінника:

Все б нічого, але є декілька мінусів, що псують враження про алюмінієві радіатори. 

Найважливіше те, що вони не ремонтуються та потребують заміни у випадку протікання. Друга неприємність — корозія. Алюміній швидко псується особливо, коли у системі залито неякісний або дуже вже старий, зношений та окиснений антифриз. Ще одна малоприємна штука — алюміній дуже швидко вистигає через ту саму низьку теплову інерцію.

Мідні (латунні) радіатори опалювача

Мідь та мідні сплави коштують недешево. Проте радіатори з міді — це кращий вибір, якщо пощастило знайти виробника для своєї моделі автомобіля. Такі теплообмінники складніші у виготовленні, ніж алюмінієві, сировина коштує дорожче, але вони мають беззаперечні переваги перед алюмінієм:

  1. Дуже тривалий термін служби. Однозначно цей аспект перекриває високу ціну.
  2. Мідний радіатор легко ремонтується навіть у гаражних умовах. Для людини, що вміє тримати у руках паяльник чи пальник, ремонт не займе багато часу та коштуватиме копійки. 
  3. Довго тримає тепло. Це може бути важливо, адже при заглушеному двигуні у салон ще деякий час буде надходити тепле повітря.
  4. Мідні сплави складніше вивести з ладу агресивними речовинами у складі антифриза та вологою. Так, корозія у будь-якому випадку трапляється, проте стійкість до неї міді та алюмінію навіть порівнювати не варто. 
  5. Еластичність мідного сплаву дає змогу розраховувати на вищу міцність, до того ж за умови замерзання охолоджувальної рідини значно нижчий ризик пошкодити трубки та патрубки.

Проте висока ціна та дещо обмежений асортимент не дають мідним радіаторам охопити більшу аудиторію автомобілістів. Втім, не все настільки безнадійно. 

Виробники радіаторів постійно вдосконалюють технології та намагаються наблизити характеристики алюмінієвих радіаторів пічки до параметрів мідних теплообмінників, а у каталозі нашого магазину автозапчастин завжди можна знайти найякісніші радіатори за оптимальними цінами.