Посаджена акумуляторна батарея псує настрій та плани як влітку, так і взимку. Причини низького заряду, проте, можуть бути різними. Але у будь-якому випадку двигун якось потрібно запустити. Що робити у ситуації, коли розрядився акумулятор, а їхати потрібно, знають експерти магазину запчастин VBavto.
Автомобільні акумулятори, їх здатність нормально функціонувати, залежить від багатьох речей. Ось найголовніші з них:
Швидке розрядження акумулятора, особливо взимку, може бути викликане переохолодженням під час стоянки. Також не слід чекати нормального пуску, якщо водій не вимкнув перед стоянкою магнітолу, або габаритні вогні. Непрофесійний монтаж додаткового обладнання, наприклад, сигналізації, або елементів додаткового підігріву (кермо, сидіння, дзеркала, скло) також приведе до витоку заряду акумулятора.
Взимку ситуація ще небезпечніша. Під впливом низької температури холодна АКБ неохоче бере заряд, навіть нова та у гарному стані. А якщо поїздки зазвичай короткі, то батарея просто не встигає зарядитися та поступово може сісти до мінімуму.
Заряджати. Причому правильно та з контролем напруги до та після зарядження. Наприклад, якщо на клемах батареї менше ніж 12-12,2 В, вона просто буде не в змозі прокрутити промерзлий двигун. За ніч масло сильно густіє, та зусиль для запуску потрібно значно більше, ніж влітку. Важливо пам'ятати, що напруга 10-10,5 В критична для стану батареї. Її потрібно терміново заряджати.
Звісно, перша ознака — неможливо прокрутити стартер. Він або зовсім не крутиться, або обертається дуже повільно. Втім, справа може бути і у стартері. Аби переконатися у цьому, достатньо перевірити напругу на клемах АКБ — є 12 В, справа у стартері або в інших елементах електрики.
А ще ознакою втомленого акумулятора буде погана робота електричних дверних замків та склопідіймачів на холостих обертах та при вимкненому двигуні. Теж саме стосується сигналізації, вона може спрацьовувати через раз, або взагалі відмовити, в автомобілях з лампами розжарення світло на холостих буде тьмяним та жовтим.
Взагалі корисно встановити у салоні вольтметр, аби слідкувати за напругою мережі за будь-яких обставин. Звісно, якщо прилад не встановив виробник авто.
Якщо водій опинився у такій скрутній ситуації, вихід знайти можна. Звісно, найкращий варіант — зарядити акумулятор, якщо є час і є чим. Але є декілька варіантів, як запустити двигун з мертвою батареєю.
Прогнозуємо, що знайдеться небагато охочих надати допомогу таким чином, але шанси є. Діємо таким чином:
Це не спрацює для автомобілів з автоматичною трансмісією будь-якої конструкції, тому що для активації коробки передач необхідно забезпечити тиск в АКПП, а його можна забезпечити тільки з запущеним двигуном.
Все, що треба зробити — увімкнути третю або четверту передачу та розігнати авто до 10-15 км/г та вижати зчеплення. Це можна зробити або з горбочка, або на буксирі, або за допомогою живої сили. Коли авто набере потрібну швидкість, потихеньку відпускаємо педаль зчеплення. Коли двигун «підхопить», вмикаємо нейтралку та чекаємо, доки АКБ зарядиться бодай трохи.
Корисно мати у гаражі автономний бустер, який на короткий час зможе подати 12 В на клеми АКБ. Але не слід тримати прилад у багажнику — на холоді батареї пускача швидко розряджаються.
Як варіант, альтернативою для запуску зі штовхача, можна спробувати підняти машину на домкраті, увімкнути запалення і третю або четверту передачу, та спробувати активно прокручувати ведуче колесо. Іноді спрацьовує, якщо розкрутити колесо вдасться до певної швидкості.