Якщо водій нерідко з'їжджає з асфальту та мусить форсувати важкі дороги або взагалі бездоріжжя, без спеціального комплекту шин обійтись буде важко. У продажу є маса різновидів, моделей та розмірів покришок для позашляховиків, але на противагу є й багато факторів, які потрібно враховувати при виборі.
Фахівці магазину запчастин VBavto наголошують на важливості використання позашляхових шин за призначенням та згідно з технічними вимогами виробника автомобіля. Також звертають увагу на критерії вибору та кращі позашляхові моделі покришок 2023-2024 року.
Перш за все потрібно визначитись з розмірністю шин. Вона вказана на боковині покришки та виглядає наступним чином — 255/70 R17, наприклад. Де кожне число несе свою інформацію:
Дозволені розміри покришок диктує виробник автомобіля. Відхилення від заводських значень не повинно перевищувати 5%. Зазвичай виробник дає від двох до п'яти варіантів розмірності покришок, цього вистачає, аби підібрати шини на позашляховик згідно з потребами та умовами роботи.
Не завжди варто орієнтуватись тільки на агресивний малюнок протектора та розміри. Конструктивно покришка може виглядати майже легковою, проте здатна витримувати сильні навантаження. Як приклад, одна з кращих моделей 2023-2024 року Premiorri Solazo 215/60 R16 95V. Вона підходить як для легкових автомобілів, так і для кросоверів з розміром диска до 17 дюймів.
Якщо шина маркується літерами LT (light truck), вона призначена для пікапів та позашляховиків. Відповідно, розрахована на високі навантаження та важкі умови роботи. Легкові покришки в основній масі маркують літерою Р.
Проте більшість виробників середньорозмірних пікапів та позашляховиків з заводу ставлять гуму саме Р-класу. Вони це пояснюють тим, що вантажність цих покришок цілком достатня для середнього водія, а умови експлуатації в основному — асфальт та підготовлені дороги. Отже, якщо потрібно міцну шину для асфальту та ґрунтових доріг, можна сміливо обирати шини з маркуванням Р.
Позашляхові шини, як правило, поділяються на два сегменти: позашляхові та грязьові. Це A/T або M/T. Покришки All-Terrain призначені для їзди по широкому спектру типів доріг, включаючи бруд, гравій, асфальт, каміння, валуни, русла річок, пісок, а іноді навіть сніг. Шини Mud-Terrain добре справляються з більшістю цих поверхонь, але насправді вони призначені для однієї стихії — сильної багнюки.
Залежно від виділеного бюджету, виробники автошин надають досить широкий вибір для пікапів та позашляховиків. Серед них є як недорогі вітчизняні бренди, так і компанії зі світовим визнанням — Bridgestone, Fulda, Hankook Toyo тощо.
Покришка TOYO відрізняється тривалим пробігом та міцністю. Виробник дає гарантію на 110 000 км на конструктив покришки. Протектор має тривимірні ламелі для мокрого та снігового покриття, блоки для викиду каміння, та розташовані в шаховому порядку плечові виступи для додаткового зчеплення.
Призначена як для мокрих асфальтових доріг, так і для бездоріжжя. Має глибокі й агресивні виступи протектора на боковинах і плечовій зоні, але малюнок протектора зі змінним кроком обіцяє зменшити дорожній шум на асфальті.
Дорога, але одна з найкращих покришок у свому класі. Доступна у 15 розмірах. Має стійкі до порізів і ударів боковини з товстої гуми та конструкцію, призначену для відбиття каміння, гострих об'єктів, бордюрів з боків. Відмінно працюють як на снігу, так і на мокрому ґрунті.