Гальмівна рідина досить витривалий витратний матеріал. Саме через цю властивість багато водіїв не так часто звертають на неї увагу. Даремно, тому що вона потребує заміни як мінімум раз на два роки. Але для заміни треба обрати правильну рідину, яка буде відповідати конкретним вимогам. Ці умови прекрасно знають фахівці магазину запчастин VBavto.
За останні декілька десятків років рідина для гальмівних систем сильно змінила свій склад. Та навіть форму пакування. Певно, всі звертали увагу на те, що максимальний об'єм рідини не перевищує 500 мл в одній пляшці. Максимум літр (як BOSCH ENV6), тому що в умовах гаража рідина просто всмоктує вологу та втрачає свої якості.
Це пов'язане перш за все з вимогами до самої гальмівної системи — мінімальна інерція, мінімальний час реагування гальмівних колодок на рух педалі гальм та ще добра низка вимог:
Марка гальмівної рідини залежить лише від її основи. Тобто, базової складової. Вона може мати три варіанти походження:
Решта складових — це домішки, що впливають на поведінку рідини у тих чи інших умовах. Наприклад, доісторична рідина типу БСК взагалі не відповідає євростандартам якості. Її заборонено використовувати на автомобілях з дисковими гальмами. Це мінеральна рідина, яку не дозволено змішувати з будь-якою іншою рідиною.
Наступний етап розвитку гальмівних рідин ознаменований появою полігліколевих складів. Вони кращі за попередні, але все одно сильно вбирають вологу. Від них теж треба відмовлятися. Будь-які гліколеві рідини маркуються як DOT 3, DOT 4, DOT 5.1. Але змішувати їх небезпечно, особливо від різних виробників.
Варто зазначити, що використання цих рідин вкрай небезпечне на автомобілях, що старіші за 15-20 років. Адже гумові елементи, що вироблялись до них, просто не були розраховані на такий хімічний склад та можуть (і будуть) руйнуватись під час експлуатації. Саме через це ми рекомендуємо використовувати для старих авто гальмівні рідини на мінеральній базі.
Станом на сьогодні найпрогресивнішою гальмівною рідиною є силіконова суміш з маркуванням DOT 5. Вони не вбирають вологу, не замерзають, та можуть відмінно працювати при температурі +300 °С. Але потрібно пам'ятати, що рідини DOT 5 та DOT 5.1 змішувати не можна. Це може викликати розшарування та втрату властивостей рідин, а також закорковування магістралі.
Ми вже знаємо, що гальмівна рідина у будь-якому випадку здатна насичуватись вологою. Через це термін її використання обмежений. Але це залежить від складу рідини. Наприклад:
Потрібно пам'ятати, що рідини DOT 5 та DOT 5.1 забороняється використовувати у гальмівних системах, що оснащені автоматичною антиблокувальною системою (ABS).