Автомобільні та мотоциклетні AGM акумулятори можуть стати цілком ефективною заміною традиційним батареям рідинного типу. У глобальному сенсі різниця між свинцево-кислотними рідинними акумуляторами для авто та AGM батареями невелика.
Вона полягає у тому, що замість рідкого електроліту (приблизно 60/40 води та кислоти при повному заряді) в них використовують матеріал з високою здібністю до поглинання рідин. Тому весь електроліт просочується всередину матів та працює у такому ж режимі, як в традиційних АКБ.
У назві цих батарей чітко пояснюється докорінна різниця між акумуляторами з рідким електролітом — Absorbent Glass Mat, тобто абсорбуючий скловолоконний мат. Безперечна перевага таких акумуляторів у тому, що вони більш безпечні, аніж класичні.
Електроліт з них не виллється навіть при сильному куті нахилу, отже розміщувати їх можна як завгодно. Вони значно компактніші за рідинні акумулятори, тому часто використовуються як стандартна батарея для мотоциклів, скутерів, квадроциклів. Деякі переваги від них мають власники позашляховиків, адже можна не переживати за цілісність електроліту при подоланні складного рельєфу.
Деякі батареї AGM використовують спірально намотані циліндричні елементи, тоді як в інших використовують плоскі пластини та коробчасті елементи, як і у звичайній батареї.
Але їх конструкція має один суттєвий недолік. Річ у тім, що абсорбуючі мати насичені кислотою подекуди до 95-97% свого об'єму. Це робить їх більш чутливими до перезарядження та взагалі до умов штатного зарядження. Це потрібно враховувати у тих випадках, коли автомобіль або мотоцикл штатно не використовує AGM акумулятори.
Система зарядження, що розташована на борту автомобіля, адаптована до взаємодії з рідко кислотним акумулятором, тому потрібно уважніше ставитись до рівня розрядження та частіше контролювати напругу на клемах. Також варто приділяти більше уваги генератору та реле зарядження.
Неприємна особливість AGM акумуляторів для автомобілів у тому, що у штатних для рідинної батареї умовах він може розрядитися до нижнього порогу напруги. Цей поріг складає від 4 до 7 вольтів залежно від моделі батареї. Після такого інтенсивного розрядження АКБ перестає брати заряд від генератора або звичайного зарядного пристрою.
Проблема у тому, що коли напруга батареї падає нижче певного рівня, зарядний пристрій більше не може відчувати присутність батареї та відмовляється подавати струм. У деяких випадках це може статися в будь-якій точці нижче 10,5 вольта.
Старіші та простіші зарядні пристрої більш схильні до цього зависання, ніж новіші, модніші моделі, які оснащені схемою керування для розв'язання цих проблем. Отже, є два доступних рішення: обзавестись новим, зарядним пристроєм, який оснащений додатковими інтелектуальними функціями, або застосувати простий трюк, запропонований фахівцями магазину запчастин VBavto.
Ось усе, що потрібно зробити:
Незалежно від того, наскільки глибокий розряд в AGM акумулятора, можна повернути його до повністю робочого стану за допомогою звичайного та надійного зарядного пристрою.