Як і де краще купити бампер для автомобіля

Автомобільний бампер найчастіше страждає від ушкоджень. Навіть найменші перепони на шляху автомобіля першим зустрічає саме він. Тому питання про ремонт або заміну бамперів стоїть надзвичайно гостро. Реставрація бампера — процедура складна та недешева, іноді буває дешевше його замінити, аніж ремонтувати. Чи насправді це так, знають експерти магазину автозапчастин VBavto.

Як підібрати бампер для авто. Ремонтувати, чи купити

З чого зроблений автомобільний бампер

Переважна більшість сучасних автомобілів використовують пластикові бампери, які встановлюють на силову структуру. Власне, бампер як такий має більше декоративну функцію, аніж захисну або безпекову. За поглинання ударів та захист пасажирів уже давно відповідає продуманий силовий каркас, який не видно зовні.

Отже, основне навантаження бампера — естетичне. Частково він може прикривати від пошкоджень оптику, додаткове освітлення, нести на собі легенькі декоративні елементи у вигляді захисних молдингів, стрічок та накладок. Які не дуже захищають лакофарбове покриття та сам пластик бампера. 

А матеріал може бути різної якості та різного складу, хоча на вигляд це звичайна пластмаса. Кожен помічав, що одні автомобілі їздять з добротними непошкодженими бамперами, у той час, як в інших обвіси вкриті тріщинами та сколами. Та справа тут не завжди в акуратності водіння, а більшою мірою у властивостях матеріалу.

Більшість автовиробників використовують наступні матеріали для формування бамперів:

  1. Термопластичні олефіни (TPO). Являє собою комбінацію поліпропілену, еластомеру або каучуку та мінерального наповнювача, такого як карбонат кальцію або тальк. Бампери TPO відомі своєю ударостійкістю, гнучкістю та легкістю. Їх можна легко формувати, однак бампери з TPO можуть бути складними для ремонту.
  2. Поліпропілен (РР). Насичений адитивний полімер, виготовлений з мономеру пропілену, міцний і надзвичайно стійкий до багатьох хімічних розчинників, лугів і кислот.
  3. Поліуретан (PUR). Еластомірний матеріал із винятковими фізичними властивостями — міцність, гнучкість і стійкість до стирання та температури. Поліуретан має широкий діапазон твердості, від м’якої гумки до твердого пластика. Має надзвичайно тривалий термін служби, високу опорну здатність і виняткову стійкість до погоди, озону, радіації, масла, бензину та більшості розчинників.
  4. ABS — Акрилонітрил-бутадієн-стирол. Сополімер, отриманий шляхом полімеризації стиролу та акрилонітрилу в присутності полібутадієну. Стирол надає пластику блискучу, непроникну поверхню. Бутадієн, каучукова речовина, забезпечує пружність навіть при низьких температурах. Для покращення ударостійкості, міцності та термостійкості часто вносять пластифікатори.
  5. Поліамід (PA, Nylon 6/6, Nylon 6). Нейлон загального призначення, який може бути як формованим, так і екструдованим. Нейлон 6/6 має хороші механічні властивості та зносостійкість. Його часто використовують, коли потрібен недорогий, високоміцний, жорсткий і стабільний матеріал з високою механічною міцністю.

Крім цих матеріалів бампери можуть виготовляти з полістиролу (PS), поліокси метилену (POM), Полікарбонату (РС), полібутилентерефталату (РВТ), та акрилонітрил стирол акрилату (ASA). Частково на матеріалі, з якого виготовлені кузовні запчастини, базується рентабельність ремонту.

Ремонтувати, чи міняти бампер. Що вигідніше

Рентабельність ремонту бампера залежить від декількох чинників:

Звісно, що дешеві бампери загалом не ремонтують, якщо пошкодження не корелює з ціною ремонту. Навіть декілька тріщин на бампері можуть вилитись у серйозну копійку. Для прикладу, тільки демонтаж бампера на сучасних автомобілях коштуватиме як мінімум 500-700 гривень.

Технології ремонту є різні, які теж відрізняються за ціною. Зазвичай використовують зварювання пластика, така практика поширена у професійних майстернях. Ціна відновлення бампера може становити до 3-4 тисяч гривень. І це без шпаклівки та фарбування. Ще стільки ж майстри візьмуть за фарбування, підбір фарби, шпаклювання та лакування.

Іноді дешевше та швидше замовити новий бампер, чи знайти його на розбірці, аніж ремонтувати пошкоджений, проте остаточне рішення щодо заміни та відновлення має виносити власник автомобіля після консультації з фахівцями.