Реєстрація автомобіля в Україні у 2023 році, попри воєнний стан, стала значно простіше. Відійшли у минуле черги, купа витраченого часу та нервів у МРЕВ, обов'язковий техогляд, нескінченні експертизи та гроші незрозуміло за що. Проте процедура перереєстрації авто 2023 все ще викликає питання у багатьох. Експерти магазину запчастин VBavto розставляють все по місцях.
До процесу реєстрації, первинної та вторинної, ми ще повернемося, адже багатьох хвилює питання вартості таких послуг. Тому що йдеться не тільки про оформлення документів, а й про видачу техпаспорта, номерів, проходження техогляду та експертизи. Раніше все це коштувало дорого.
Якщо авто не зареєстроване, власнику погрожує штраф у розмірі від 170 до 255 гривень. При повторному порушенні — до 510 гривень, але можуть і машину поставити на платний штрафмайданчик та примусово залучити до громадських робіт на термін до 40 годин.
Отже, вартість реєстрації на 2023 рік складає 862 грн для всіх типів автомобілів, 634 грн для мотоциклів, 623 грн буде коштувати зареєструвати причіп, а реєстрація мопеда обійдеться в 605 гривень. За ці гроші сервісний центр МВС видає:
Решту витрат становлять банківський відсоток та обов'язкове автострахування.
Переоформлення вживаного автомобіля з одного власника на іншого, згідно з новими правилами, може відбуватись у будь-якому відділенні реєстрації МВС. Тепер не важлива ані прописка продавця чи покупця, ані місце попередньої реєстрації авто. Без жодних прив'язок.
Достатньо надати пакет документів та провести процедуру. Мало того, зараз не вимагають навіть особисто з'являтися у сервісний центр разом з автомобілем, як раніше. Без цього можна обійтись, якщо покупець та продавець є зареєстрованими користувачами Дії. У цьому випадку вся процедура займе менш як тридцять хвилин.
Правда, є декілька умов:
Не обов'язково також надавати автомобіль для експертизи, якщо покупець не має такого бажання. Після перереєстрації автомобіля онлайн новий власник може отримати нові номери та новий техпаспорт за місцем проживання (у сервісному центрі МВС), або у будь-якому місці у відповідному СЦ.
Звісно, поки система не напрацьована належним чином, збої будуть. До того ж усю рутинну роботу з перевірки даних будуть виконувати живі люди, а не комп'ютери. А це займе певний час. Техогляд проходити все одно доведеться, коли сплине час дії минулого огляду. Тому зношені чи аварійні автозапчастини все одно мають бути замінені.
З мінусів нової системи можна наголосити на наступних:
Зате звичайним громадянам немає потреби витрачати час та вистоювати довгі черги у СЦ МВС, знижуються корупційні ризики та ймовірність шахрайства під час переоформлення, оскільки процедура максимально прозора.