Вчасне та якісне обслуговування автомобіля є важливою процедурою, адже від цього в першу чергу залежить безпека водія та пасажирів. Одним із найкритичніших елементів є гальмівна система, яка до того ж може доволі швидко зноситися. Тож важливо розуміти, коли та як слід замінювати гальмівні колодки.
Зазвичай виробником вказується мінімальна товщина гальмівних колодок для конкретної моделі. Як правило - це 2-3 мм робочої частини колодки. Після досягнення цього параметру слід замінити гальма на нові.
Зазвичай, коли на табло загорається датчик зносу гальмівних колодок, це не означає що гальма стерті в метал, але стан вже потребує уваги. Важливо зауважити, що світловий сигнал на табло не завжди означає необхідність заміни гальм. Це може статися також за умови витоку гальмівної рідини або збою програмного забезпечення. Ресурс гальмівних дисків, який залишається після цього сигналу, залежить від стилю їзди та якості запчастини, і варіюється від 1000 до 1500 км, проте краще одразу оглянути авто після отримання сигналу.
Частота заміни гальмівних колодок залежить від стилю водіння, умов експлуатації та типу колодок. Середній термін служби варіюється від 15 000 до 30 000 км, проте деякі моделі розраховані на пробіг у 50 000 км і навіть 80 000 км. Важливо слідкувати за поведінкою авто, зокрема чи не збільшується гальмівний шлях і чи не заносить його, та вчасно проводити технічне обслуговування.
Своєчасна заміна гальмівних колодок - запорука безпеки на дорозі. Слід регулярно перевіряти їх стан, слідкувати за показниками зносу і вчасно проводити заміну. Пам'ятайте, що ефективність роботи гальмівної системи залежить від кожного елементу.