Електромобілі: особливості експлуатації та обслуговування

Світовий автопром уже довів громадськості, що електрокар — сучасний автомобіль, який незабаром повністю замінить транспортні засоби з внутрішнім двигуном згоряння. Що це означає? Автомобільна промисловість перейде на так звані чисті технології: збереження природних ресурсів, усунення виділення шкідливих речовин в атмосферу, мінімізація вартості експлуатації та обслуговування техніки. Не будемо наводити в приклад автомобілі від ТМ Tesla, але такі монстри автовиробництва як BMW, Toyota, Mercedes, Fiat, Kia моментально підхопили естафету. На ринку з'явилися автомобілі, які не тільки привабливі зовні, а й за технічними характеристиками перевершують авто з паливним двигуном.

Особливості конструкції

Основа руху електромобіля — електричний мотор. І тут перша істотна відмінність від двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ) — розмір. Електродвигун має компактнішу конструкцію, ніж аналогічний ДВЗ. Всьому причиною акумулятор та його ємність. Для електрокара це найголовніший і найдорожчий пристрій. А ось для паливного двигуна важливішим є об'єм. Ще одна відмінна риса електрокара — одноступінчастий редуктор, який керує колесами через звичайні піввісі.

З конструкції електромобіля виключили системи, що викликають регулярні проблеми у стабільній роботі паливного авто. В електрокарі відсутні:

І найголовніше. Комплектуючі електрокара чудово піддаються програмуванню, що відкриває нові можливості у використанні машини.

Особливості обслуговування

На перший погляд, електрокар — ідеальний автомобіль, який нічого не потребує. Але це техніка, яка має свої сильні та слабкі місця. Для комфортної експлуатації та обслуговування електромобіля слід враховувати всі нюанси. Наприклад, використання автомобіля взимку та влітку, періоди заміни рідин, акумулятора, перевірки гальмівної системи та ходової частини. Залежно від пори року, електромобіль вимагає уваги власника, особливо якщо говорити про електрокари бюджетного варіанту.

Система охолодження

Викид надлишків тепла в атмосферу відбувається через систему охолодження електрокара. Влітку, коли температура перевищує +35 ⁰С, системи може бути недостатньо. Потужні електромобілі оснащені системою подачі охолоджувальної рідини на батареї та мотори. Але навіть у цьому випадку слід стежити за показниками авто. Контролюйте датчики, якщо відбувається:

Автомобілі на рідкому паливі характеризуються тими самими недоліками.

Заміна масла

Запчастини до електромобілів не потребують використання мастильних матеріалів. Що додає електромобілю позитивних балів. Якщо система ДВЗ вимагає постійного контролю та заміни моторної оливи, то в електромобілі цього робити не треба. Робочі елементи електрокара — це акумулятор який відповідає за запуск високовольтної батареї (електродвигуна). Тому раз в 3-5 років необхідно здійснювати заміну стартового акумулятора, як і у звичайних авто з ДВЗ.

У конструкції немає ні поршнів, ні клапанів, ні шестерні. Отже, систематична заміна оливи в електромобілі не потрібна.

Акумулятор та електрика електромобіля

Акумулятор сучасного електромобіля — це інтелект, оснащений функцією саморегуляції. Пристрій не допустить виникнення шкідливих факторів, здатних негативно зашкодити його роботі. За рівнем заряду системи слідкує вбудований в автомобіль процесор. Однак є кілька нюансів взаємодії акумулятора з електрикою, які можуть скоротити його життя або, навпаки, продовжити.

Але краще віддавати перевагу зарядці потужністю до 50 кВт, що буде стабільнішим харчуванням для авто.

Попри всі контролери батареї, щоб уникнути конфлікту акумулятора з електрикою, рекомендується за низьких температур використовувати таймер обігріву салону, а автомобіль залишати на зарядці до моменту виїзду.

Система кондиціонування

Це, мабуть, єдина слабка сторона електрокара. Все тому, що в процесі максимальних навантажень система споживає енергію у розмірі 1,5-2,0 кВт за годину. У цей момент охолоджуються інвертор, батареї та салон автомобіля. У цьому показник споживання енергії перестав бути критичним, оскільки електромобіль під час руху загалом витрачає близько 20 кВт кожні 100 км пробігу.

Гальмівна система та ходова частина

Ходова частина електромобіля мало чим відрізняється від ходового рідиннопаливного авто. У її конструкції також присутні мости, підвіски та колеса.

Шасі, своєю чергою, складається з ходової, механізмів керування та трансмісії. В останній, а саме в коробці передач, ховається головна відмінність електрокара від класичного авто — відсутні коробка та зчеплення. Завдяки цьому гальмівні колодки та диски практично не зношуються, на відміну від авто з ДВЗ. Але регулярна перевірка гальмівної системи обов’язкова, а заміну гальмівної рідини рекомендують здійснювати раз на п'ять років або на пробігу 40-60 тисяч кілометрів.

Особливості експлуатації та обслуговування електромобілів досить прості. Головне — слідувати рекомендаціям, прописаним у техпаспорті авто, і проходити регулярну діагностику. Першочергово це стосується електропроводки та різноманітних датчиків, які необхідні для безперебійної роботи вашого автомобіля.

Якщо потрібні запчастини для електрокара, переходьте до нашого інтернет-магазину. У каталозі знайдуться всі необхідні автозапчастини: від деталей двигуна до автохімії. Пам'ятайте, кожен електрокар індивідуальний, тому й деталі до нього слід підбирати виключно за він-кодом.