Під час роботи двигуна у масляних каналах та стінках піддона картера, масляному насосі осідає багато шламу та бруду. Попри це промивання двигуна вже багато років є предметом суперечок серед автолюбителів та механіків.
Одні стверджують, що в цьому немає потреби, а інші вважають, що за певних обставин це може бути корисно. Експерти магазину VBavto радять, коли можна промивати двигун, коли не варто, і як це робити безпечно, коли це необхідно.
Доглянутий двигун з будь-яким пробігом зазвичай не потребує додаткових очищень. Звісно, якщо моторна олива заливається якісна та міняється вчасно разом з масляним фільтром. Промивання двигуна це не хірургічний процес та не лікування, а скоріше профілактика.
Будь-який спеціаліст скаже, що у стандартних моторних оливах є безліч присадок, яких цілком достатньо для підтримки системи змащення у нормальному стані. Це не тільки промивні присадки, але й антикорозійні, речовини, що перешкоджають піноутворенню та окислюванню,
Більшість автомобілів, особливо тих, що експлуатуються в нормальних умовах, не потребують промивання двигуна.
Промивання двигуна може бути не стільки корисним, скільки шкідливим, і ось чому.
Сама процедура, як і присадки та промивальні оливи для неї, призначені для вимивання відкладень у двигуні (переважно коксу та органічних сполук), які з'являються внаслідок деградації моторної оливи. Таке втручання було набагато більш необхідним кілька десятиліть тому, тоді як зараз використовуються ефективніші присадки, які запобігають виникненню відкладень та шламів.
Коли моторне масло сильно нагрівається, як і будь-яка технічна рідина, починає відкладати продукти розпаду, осад, лаковий наліт та бруд. Чим старіше та більше зношене масло, чим гірша його якість, тим більше відкладень. З часом ці відкладення накопичуються як у легкодоступних для очищення місцях, так і в тонких каналах головки блоку циліндрів, блоці, маслопроводах валів та шатунів.
Якщо двигун знаходиться саме у такому стані, промивання йому не допоможе. Скоріше зашкодить. Адже шлаки можуть відшаровуватись та вже у вигляді твердих частинок накопичуватись у каналах, ще більше ускладнюючи ситуацію. В результаті можемо мати наступні проблеми:
Промивання двигуна в 95% випадків є абсолютно непотрібним, а в 99% — зайвим. Тому реальна потреба в цій процедурі потрапляє в категорію статистичної похибки.
Все ж таки трапляються одиничні ситуації, коли промивання є необхідним кроком. Мало того, у цих випадках без промивання неможлива нормальна експлуатація двигуна. Це важко діагностувати, і це може визначити лише професійний моторист. Зазвичай це стосується випадків недбайливого обслуговування автомобіля, особливо нерегулярної заміни оливи, крім того:
У цих випадках промивання необхідно. Уся автомобільна хімія для якісної промивки двигуна, присадки, промивальні оливи тощо — в асортименті магазину автозапчастин VBavto.