Силіконові мастильні матеріали давно використовуються у різних галузях. Це й будівництво, машинобудування, обслуговування промислового обладнання, спеціальні силіконові мастила для військового застосування тощо.
Завдяки унікальним властивостям такі суміші отримують ширше розповсюдження й у сфері ремонту та обслуговування автомобілів. Як для професійних майстрів, так і для рядових автолюбителів.
Силікони — це полімери, які можуть приймати різні форми, включаючи масла, каучуки та смоли. Зокрема, мастила на основі силікону часто використовуються в автомобільній промисловості, оскільки вони інертні, сумісні з більшістю пластиків і еластомерів і залишаються стабільними в широкому діапазоні температур.
Силіконові мастила абсолютно нейтральні до більшості запчастин автомобілів, ущільнювачів, гумових та пластикових деталей, сталі, алюмінію, міді та інших сплавів та сполук. Хоча б через це силіконовий спрей має повне право зайняти місце у багажнику чи в гаражі.
Окрім того, майстри оцінили низький коефіцієнт тертя поверхонь, оброблених силіконом. Наприклад, за допомогою силіконового мастила можна швидко та безпечно протягнути дроти у гофровану трубку, встановити сайлентблок, втулку стабілізатора чи пильовик шарніра рівних кутових швидкостей (ШРКШ).
Для використання у різних сферах силіконові мастила випускаються у декількох формах.
І ще одне дуже важливе застосування силіконових мастил, де конкурентів йому практично немає — захист гумових, пластикових та еластомірних запчастин салону, кузова та іншого обладнання.
Силікон чудово захищає такі деталі від розтріскування та висихання, оскільки відмінно відштовхує воду, та створює захисну плівку від впливу ультрафіолету. Прикладів такого використання спреїв, рідин та силіконових мастил маса — обшивка салону та сидінь, ущільнювачі дверей, зовнішні дзеркала заднього виду, пластикові та еластомірні декоративні накладки на пороги, бампери, двері тощо.
Силіконові мастильні матеріали й справді дуже корисні та зможуть допомогти у багатьох випадках. Проте не у всіх. На початку 2000-х років деякі виробники автомобілів заборонили використовувати силіконові спреї, і ось чому.
Легкомолекулярні силіконові спреї, що використовуються на автомобільних складальних підприємствах, потрапляв на листовий метал у вигляді мікроскопічних часточок. Краплі з легкою молекулярною вагою прозорі, побачити їх дуже важко. Проте проникна властивість у них велика, як і велика адгезія. Таким чином після потрапляння на нефарбований метал силікон викликав здуття фарби протягом певного часу.
Отже, треба мати на увазі, що силіконові спреї потрібно тримати подалі від поверхонь, що мають бути знежиреними, перед нанесенням мастик, фарб, лаків або інших покриттів, яким протипоказана масляна плівка.